Mikrofon, ja kuhu see ühendada.

Borka K
06-12-2017
kell 23:09

Tere, Härrad Helimehed!
Tahaks lastele mõned mikrofonid soetada, ja koos pillidega, kogu kupatuse võimendisse suunata. Mikrofonidega vist pole erilist probleemi, nende valik on suur ja lai, aga soovitused on ikka oodatud. Aga mis edasi, rõhku rohkem tahaks panna heli kvaliteedile kui funktsionaalsusele. Nendesse väikestesse mikserpultidesse minul erilist usku pole, üks väike Behringer minul on, ja see ei kannata mingit kriitikat, moonutab, sahiseb, nupud on rohkem kaunistamiseks... Endale jäi silma DENON DN-408X 8 https://www.ebay.com/itm/DENON-DN-408X-8-Channel-Pro-FX-USB-Live-Event-or-Home-Studio-Audio-Mixer/272779955745?epid=1666215343&hash=item3f82f3ce21:g:VnwAAOSwHMJYCfpg kas kannatab seda kasutada, või millisest hinnatasemest kasutatavad mikserit alguse saavad.
Või äkki hoopis midagi sellist: Denon DN-312X https://www.thomann.de/gb/denon_dn_312x.htm?ref=search_rslt_denon_392709 Või midagi sellist: Tascam US-16x08 https://www.thomann.de/gb/tascam_16x08.htm kuigi lindistamist minul vaja pole, ja nuppu keeramine meeldib rohkem kui hiirega klõpsimine.
Võiks seda asja arutada, ja mingi viisaka koosluse kokku panna, ma arvan et paljudel teistel on sama mure, sest väidetavalt eestlased on laulurahvas.
Tänud!
Borka

al(tm)
07-12-2017
kell 08:25

kas Sa neid Denoneid oled kuulanud ka, või "jäid lihtsalt silma"?

ma soovitaks selle jutu põhjal vaadata näiteks A&H Zed seeria poole. kindlasti ka kuulata, laenata kelleltki vms. üldiselt ei tohiks korras ja õigete gainidega Behringeri pisikesed mikserid ei ülearu sahiseda ega kindlasti mitte moonutada. vähemalt mitte sellisel määral, mida kodukasutuses häirivalt tunda oleks. ühesõnaga Zed (või MixWizard) sõltuvalt võimalustest ja vajadustest. Zed'il on "koos pillidega" jaoks ka HiZ sisendid olemas ning USB liides lindistamise jaoks on ka abiks.

mikrofonisisendil gaini n.ö. 3 viimast minutit hüppabki võimendus (ja omamüra) üles. klappidega kuulad, siis klapivõimud on neil odavatel mikseritel kõigil kräpp ja tahavad kõrge(ma)oomilisi klappe reeglina, millegi külge ühendad, siis koduseadmetele läheb ikka RCA ja -10 dBu ja pulgaväljundid on +4 dBu ja käivad vastavatesse pesadesse.
sorry kui elementaarne on ;)


P.S. mikrite puhul on laste teemas ilmselt tundlikkus üsna oluline. minu arust mingid odavad AKG dünaamilised (see live säästuseeria, neil oli kokkuhoiu koht kapsli mounting, aga ka nt D88) on täitsa ok, see mis töötab, ei ole otseselt seotud hinnanumbriga.

Borka K
07-12-2017
kell 10:36

Olen väga tänulik!
Ostaks siis ära selle: Allen & Heath ZED-10FX https://www.thomann.de/intl/ee/allenheath_zed10fx.htm?ref=search_rslt_+A&H+Zed_246916
Kas seda on mõtet endale soetada: AKG WMS 40 Mini Dual Vocal

Borka K
07-12-2017
kell 10:37

Olen väga tänulik!
Ostaks siis ära selle: Allen & Heath ZED-10FX https://www.thomann.de/intl/ee/allenheath_zed10fx.htm?ref=search_rslt_+A&H+Zed_246916
Kas seda on mõtet endale soetada: AKG WMS 40 Mini Dual Vocal https://www.thomann.de/intl/ee/akg_wms_40_mini_dual_vocal.htm

Borka

Borka K
07-12-2017
kell 20:58

Olen juba tüdinenud reklaami juttude lugemisest, tahaks juba otsuseni jõuda, ja midagi ära osta...
Vaevalt et Tallinnas midagi kusagil kuulata on võimalik, aga homme lähen jalutan natuke ringi...
See Allen & Heath on oma funktsionaalsuselt päris hea, aga parameetrite poolest on Denon isegi parem, kui palju muidugi neid mõõtmistulemusi usaldada võib, lisaks avastasin veel, et Denon, Alto, ja Mackie on vist üks ja seesama asi.
Veel üks huvitav asi: Presonus StudioLive AR12 USB https://www.thomann.de/intl/ee/presonus_studiolive_ar12_usb.htm
Äkki peaks mingeid tõsisemaid asju vaatama, järelturg on igasugu huvitavaid pakkumisi pilgeni täis
Borka

madness
07-12-2017
kell 23:59

A&H pulti omades võin soovitada, aga vaata featuure ka. Mul teeb ta USB stereo mixdowni, aga näiteks on saadaval ka FW isend, mida ma tunnistaks audio interfacest paremaks, kuna omab peale heade eelvõimude ka multitracke, analoogset EQ-d ja ühendub optiliselt, kuhu vaja. Hetkel enda jaoks märg unistus, kuna ka hind on krõbedam.

Mikri kohta võib öelda, et võta SM58 ja asi vask. Tasub muidugi ettevaatlik olla, sest hiinakaid liigub ka. Hinnanumber pole kõige suurem küss, nagu aru saan.

al(tm)
08-12-2017
kell 06:05

numbrid on üks asi, aga reaalselt toimimine teine. Denon on DJ tehnika tootja. Pole ise kokku puutunud, soovitaks testida. A&H on pulditootja ja üsna tuntud teine.

mikreid soovitaks hiljem koos lapsega testida ;) enda esimene eelistus ei oleks. muidugi olemas võiks mõned 58'd loomulikult olla.

al(tm)
08-12-2017
kell 08:24

FW pole hetkel enam ülearu argument kahjuks. kasutada saab muidugi veel tükk aega, aga nt mäkkide külge käib üleminekuga.


aga mis nende mikserite vahesse puutub, vaata näiteks, kuidas potentsiomeetrid esipaneeliga suhtestuvad. selsamal Denonil ja siis A&H'l

kui secondhandi vaatad, siis analoog pultide puhul on sisseehitatud efektid/kompressorid tegelikult viimane asi ja näitab vaid madalat hinnaklassi (ok, me ei räägi näiteks API The Boxist eks ja seda sa ei osta ka üsna kindlalt :D). samas, outboard ajab hinna kohe hüppega kõrgeks, aga kui otsid, võid ilmselt üsna mõõduka raha eest väga OK koosluse leida. samas, kui keegi nt MixWizardit müüb, siis see on üsna julgelt lootusetult ärahooratud, kuna on oma pika elu aktiivses tegevuses elanud.

PS secondhand odavat digi väldi, otse öeldes saast. mõtlen neid Phonicuid jms pinisevat kräppi. Müüakse sellepärast, et kas a) sita kõlaga, kõik need vanad 01V(ei mõtle 96't) Behringerid Mackied jms b) mingi kiiksuga (faderite mootorid jupsivad, jooksevad kinni, külmjooted jne) c) lihtsalt iganenud, nt ei anna enam uute arvutite aipläädide külge ühendada, draivereid pole vms. d) kõik eelnev kokku

Garfield
08-12-2017
kell 10:06

Olen juba tüdinenud reklaami juttude lugemisest, tahaks juba otsuseni jõuda, ja midagi ära osta...
Vaevalt et Tallinnas midagi kusagil kuulata on võimalik, aga homme lähen jalutan natuke ringi...Borka

Millest selline seisukoht? Kuidas ei ole Tallinnas midagi? Mine suvalisse muusikariistade poodi ja kuula, proovi jne.
Stanford Music / EW Sound & Light (Raua tn alguses)
Kauplus Muusik (Kaupmehe tänaval)
MusicMarket (Tammsaare teel, endise ABC 6? juures)
IS Music (Rävala pst)
Ja ära nüüd ohkima hakka, et kõik on kallis (st üle Sinu eelarve). Sinu postitus ütles, et Tallinnas pole midagi kuskil. On küll.

madness
08-12-2017
kell 16:35

FW pole hetkel enam ülearu argument kahjuks. kasutada saab muidugi veel tükk aega, aga nt mäkkide külge käib üleminekuga.

Sellega üldse kurvasti- FW on hea liides, aga kontrollerkaarti tuleb kusagilt otsida ja vana riistvara elus hoida. USB puuduseks latentsus, USB 3 ei käi peast ega persest (renesas, kes seda ainsana toodab, ei oska kahjuks töötavat asja teha), Tundrapolt käib ainult ubina kõhust.

USB-C on tõenäoliselt järgmine sõna. Ma ei tea, kas nendega interface juba liigub ja kas nad juukseid halliks ajamata käivad.

al(tm)
08-12-2017
kell 18:07

heh heh :D

USB-C mille peal käib TB3, kõik käib no problemo (sh TB1/2 ja FW)
USB-C mille peal käib USB 3.1 - ainult USB liidesed.

al(tm)
08-12-2017
kell 18:17

FW häda on minu arust kõige rohkem see, et kui mingeid espetsjell tüüreleid tahab siis on hambad, kui host enam draiverit ei aktsepteeri (mac maailmas üldse mitte harv nähtus).
kusjuures ma enam ausõna ei mäleta, kas mingitel asjadel oli ka USB sarnane class compilant režiim, nagu meeles oleks (kas mitte x32 FW kaart nii ei käinud?). muidu userlandis käiv jupp ala mLAN oli ikka saatanast. mul on tööl Focusrite Saffire40Pro, muidu väga ok ja bro, aga FW (käib küll TB taga ja kõik peaaegu kena) AGA, vahel tahab ikka kontrollpaneelilt nibimist et heli läbi tuleks jne, no ei ole PCIe kaardi install & forget värki kuskilt otsast.

Borka K
08-12-2017
kell 20:23

Eks see raha probleem on kõigil, eriti veel minusugustel, kes bändi jagu lapsi kasvatavad. Aga üritan mitte vaadata elu läbi raha prisma. Enne teen endale selgeks, mida tegelikult vaja on, ja alles siis mis maksab, ja kust raha võtta.
Ega vist midagi üle ei jää, peab selle Allen & Heath ZED-10FX ära tellima, eks siis vaatab mis edasi saab. Kasutatud asjadel on muidugi jumet, aga nende otsimisega läheks palju aega. Just sai trummikomplekti otsitud, nendel odavama otsa trummidel on kõla ikka väga nadi, sai siis Rootsi sõidetud, ja sealt Mapex Venus komplekt ostetud, näha on et tegu üsna vanade trummidega, aga kõlavad väga hästi.

olavsu1
08-12-2017
kell 20:23

Via FW chipset = jamad, BSOD!
Texas Instruments FW chipset = no any problem.

endal kasutusel Dawicontrol DC-FW800 pci-e.
http://www.dawicontrol.com/index.php?cmd=proddet&id=media

madness
09-12-2017
kell 20:13

Jah, via võib sisse soolata. Endale on FW DAWid meeldinud ja korntroller on TI, aga päris probleemivabalt pole veel ükski käinud.
Enivei, me kaaperdame ühe täitsa teise teema siin varsti.

Borka K
10-12-2017
kell 10:28

Seda juttu lugedes, mõtlesin milleks minule USB pistik puldi küljes. Ilmselt ostan hoopis selle Soundcraft EFX 8

al(tm)
10-12-2017
kell 13:12

playback/lindistamine? kui vaja ei ole, siis muidugi. küll aga on Sinu viidatud vidinal mikrikanalitel üks ülioluline nupp puudu. ;)

Borka K
10-12-2017
kell 16:59

Mikrofoni puhul on iga olukord unikaalne, ja seal on alati midagi puudu. Minu loogika on selline, et vaevalt keegi teeb korraliku mikseri, ja siis sinna selle hädine USB külge poogitakse. Soundcrafti puhul teeb aga murelikuks omanikuvahetus. Tore oleks, kui saaks kusagil panna need kõrvuti. Soundcraft on suurem, raskem, ja tarbib rohkem voolu : v v v

Raunoa
12-12-2017
kell 13:31

Seda juttu lugedes, mõtlesin milleks minule USB pistik puldi küljes. Ilmselt ostan hoopis selle Soundcraft EFX 8

Julgen soovitada, olen seda kasutanud! Lollikindel masin, töötab hästi ja müratase on väike!

Võrreldes Allen & Heath-iga on tõesti sealt puudu "ülioluline" nupp, aga Soundcraftil on LF 80Hz -ist mis võtab sult vajaduse selle nupu olemasolust sellisel odavaklassi puldil.

Ühesõnaga mina ostaks Soundcrafti ! y

Borka K
13-12-2017
kell 00:03

Mille poolest see nupp nii oluline on, "pomin" sama hästi võib tekkida ka kõrgemal sagedusel, Soundcrafti lahendus on palju intelligentsem....

Pidurdan natuke seda projekti, bändi kokkupanemine küll käib, aga momendil on minul hooldada ainult trummar ja solist. Trummid on akustilised ja esialgu võimendada pole midagi, pigem pean hunnik kõrvatroppe ostma, ja solistile mikrofoni. Eks paistab kauaks neil viitsimist jagub, ja ilmselt peab pille juurde muretsema. Tulevikuperspektiivi suhtes on pult investeering, nii et on mõistlikum kohe tummisem osta, mis kestab pikalt. Helikvaliteet on pool võitu, eriti algajate puhul, ja ega nemad halvasti kokku lastud muusikad kuulata ei taha.
Tänud Kõigile kaasa elamise eest, küsiks veel midagi:
- mida teha et trummid põrandal laiali ei jookseks, kas mingi suvalise vaiba ostmine on lahendus?
- kust on turvaline osta Shure SM58 mikrofoni, et kindlasti originaal on? Ega ta mingi hea mikrofon tegelikult pole, aga pidi vastupidav asi olema, kuna solist käib veel lasteaias on see hea omadus.
- kus kohas pakutakse head, tiheda varjestusega mikrofoni kaablit, arvatavasti vähemalt rullijagu peaks endale muretsema.
Edu ja Tegu
Borka

andrusny
13-12-2017
kell 06:54

Trummi jooksmise vastu aitab hästi sellised suured kruvid , peale tehakse käepide, et hea keerata oleks ja siis väänad need põrandasse õigel kohal. Vanasti kultuurimaja lavadel oli neid ikka päris mitu kasutusel. Sai kasutatud ka lavaraskusi, malmist, kuid ikka panid pillid litsuma, kui korralikult mängida. Ema pesunöör, seod trummid tooli külge.

al(tm)
13-12-2017
kell 08:04

miks low cut oluline on? soundi mõttes ainult kicktrummil, aga sees võiks ta pidevalt olla kõigil mikrikanalitel v.a. basskitarr (ka D.I. läheb siin arvesse) ja maatomm... vaja on esimese asjana sellepärast, et kui sa gainid oled oma asjadel õigesti paika keeranud, on võimendil headroomi üsna vähe... ;)

kui sa TINGIMATA SM58t vajad, siis ostad poest, mitte Vova või babajagaa käest. simple as that? kaabliga sama, vali thomannist vastavalt rahakoti paksusele ja osta niipalju kui vaja.

ja kui puldi KESTMISEST rääkida, siis ma juba kirjutasin, mida vaadata. kolm N'i ja potede kinnitus. pildi pealt paistab ka. kusjuures need odavad Yamahad mida näinud olen, on ka üsna viisakalt vastu pidanud. pistikud ongi kõige valusam koht pluss siis järgmisena ilma paneeli kinnituseta poted. mingi aeg surid behringeridel sisendite kivid maha, kas ka praegu, ei tea. kui samas ruumis suitsu mitte teha (või kõrvalruumis telliskiviseina sisse ukseauku), ei juhtu heeblitega selle kasutamise juures mitte midagi.

al(tm)
13-12-2017
kell 08:08

P.S. tee proovikatele näiteks tiir peale, vaata mida kasutavad. kui sealsele hooramisele vastu peab, siis kestab ka.

see netis jauramine ja teoretiseerimine ei vii ausalt öeldes mitte kuhugi. eriti kui head ja odavat tahad.

Garfield
13-12-2017
kell 11:17

Trummidele alla vaip.
SM58 originaal on EW SoundLight poes (Tallinn, Raua tn-Pronksi nurga peal).
Kaablit saab ka sealt (kaabli nimi on Klotz, pistikud Neutrik).

Borka K
13-12-2017
kell 11:26

- seda trummi kruvi nippi mina tean, aga kodus ei taha seda kasutada.
- kablit tahaks enne ostu oma silmaga näha, hea kaabel on tänapäeval haruldaseks muutunud.
- ei taha mitte vastupidavad pulti, vaid head pilti, või pigem väga head pulti, ja mida rohkem neid A&H pulte vaatan, seda vähem need minule meeldivad.
Praktikas mitte kunagi ei lähe mikrosoon bassivaljukaga suhtlema sagedusel alla 100 Hz, reeglina on see sagedus kordades kõrgem. Eelkõige on see tingitud mikrofoni konstruktsiooni omapärast, asjade paigutusest, omavahel ühendamiseks, mõne isiku mikrofoni kasutamise harjumusest, ja tont seda teab millest veel, ja kõik need asjad jälle kokku. Arvamus et mingi nupule vajutamisega saab sellest lahti on ekslik, parimal juhul ei juhtu midagi. Siin tulebki mängu tehnika kvaliteet, kärbsed eraldi – kotletid eraldi.

al(tm)
13-12-2017
kell 12:10

ja jah, sellest rääkisime ringkonnaülemaga juba enne sõda

al(tm)
13-12-2017
kell 12:34

keegi ei räägi siin muide feedbackist, katsu nüüd ikka sellest ka aru saada.

kui Sa väga head pulti soovid, miks Sa mingit odava otsa soundcrafti ja denonit siis kiibitsed? nagu nalja teed? võta Cadac Live1 1642 :D

Borka K
13-12-2017
kell 13:33

keegi ei räägi siin muide feedbackist, katsu nüüd ikka sellest ka aru saada.
Sellest meie ei räägi. Aga milline funktsioon sellel üliolulisel nupul on?


kui Sa väga head pulti soovid, miks Sa mingit odava otsa soundcrafti ja denonit siis kiibitsed? nagu nalja teed? võta Cadac Live1 1642 :D

Võimalik et ostangi

al(tm)
13-12-2017
kell 19:12

Sul ei ole enamuses mikrisisendites alla 100 Hz olevat kasulikku signaali. self muudab soundi, cut aga reeglina ülearu mitte. võta mõni low self filtri karakteristik ette, vaata kuskohas on cutoff ja kuskohalt mõjuma hakkab.
vokaalimikritel on cut ka kaitse mahapillamiste, käsitsemismüra jms vastu.

Cadaci ostmist ei usu Sa ise ka, see on Eestis vast 7 kiloeuri kanti, küll aga sealt Thomanni valikust võid Dynacordi piiluda. või 12:2 mixwizardit. hinnaklass tonn ja veits peale. ja ega sul väga valikut pole, hästi soundivad uued väiksed analoogid mida Eestis liigub on liiga suure kanalite arvuga ja liiga kallid (nt GL2400, mis on enam kui okei tegelikult) või spets lindistusmikserid.
selle raha eest normaalset digi ei saa, kuna Sa ajad kvaliteeti taga ju, eks? :D

Borka K
14-12-2017
kell 09:44

Sa ei saa probleemi olemusest üldse aru. No asi lühidalt selles, et osa helidest sattub mikrofoni membraanile tagantpoolt, see on murtud heli, ja tekib viivis, see toimub terves spektris aga madal heli tapab kõik muu ära, tulemuseks on "tünnis" heli madalatel sagedustel, reeglina 100 kuni 400 Hz. Kõrval foorumis tarkpead uurivad mingi valjuka hingeelu, ja nimetavad seda Doppleri efekt, ja mikrofoni puhul on see lugu sama. Kuigi mina selle nimetusega eriti nõus ei ole, probleemi olemuse seletab see väga ilusti ära. See kõik on teooria, milles mina eriti tugev pole, aga piisab ka protsesside mõistmisest, selleks et kompleksselt probleemidest jagu saada, ja hea mahlane, jõuline sound välja võluda.
Puldi valikuga saan ka ise edukalt hakkama, kiiret minul sellega pole.

Garfield
14-12-2017
kell 13:38

Kisub ikka väga lappama juba, teema algusest: "Tahaks lastele mõned mikrofonid soetada" ja nüüd oleme jõudnud akustika ja helilainete maailma, mida õpitakse akustikainseneride viimasel õppeaastal. Teate, lp. Borka K. Kui kõik niipalju mõtleksid, kui Teie, siis elaksime veel kiviajas. Sest põhjuseid, miks ühte või teist asja MITTE teha, on alati rohkem. Probleeme on alati, kas need peamurdmiseks piisavad on - eks igaüks seab oma lati õigele kõrgusele. Osta normaalne pult, osta normaalsed mikrid ja kasuta neid. Lastel rõõmu palju ja saad oma murekoormast ka lahti.

TPB
14-12-2017
kell 17:37

mul on üks 01V96 üle, saad koos lisakaardi ja räkikastiga 800€, suht nobrainer ja tõestatult mahub sinu "väga hea" alla

al(tm)
14-12-2017
kell 20:20

tõsi ta on, et bang for the buck teemas sellele miskit kõrvale ei ole.

Borka K
14-12-2017
kell 22:44

mul on üks 01V96 üle, saad koos lisakaardi ja räkikastiga 800€, suht nobrainer ja tõestatult mahub sinu "väga hea" alla
Tänud pakkumast, aga ei soovi.

al(tm)
15-12-2017
kell 08:26

kuule, päris ausalt, milleks see hülgemöla murtud helidest ja muust?

miks Sa ei saa inimese moodi ja vanusele vastavalt öelda, et otsid odavat mikserit hinnaklassis kuni 300 euri? :D on ju aru saada, et kriteeriumid on hind ja nuppude värv :D muu teooriaga on nii, et võiks nüüd selle koha peale ära lõpetada. on maailm kenam paik tulemusena.

Garfield ütles ülejäänu juba ära

Borka K
15-12-2017
kell 10:20

Tehnika areneb, inimene peaks ka arenema, aga võtta näpust. See pole mingi möla, see on üks esimesi asju millega peab arvestama kontserti tegemisel. Eesti muusikat kuulates, pole mingit põhjust Teil nii ülbitseda, ja kontserdi korraldamisest ei maksa üldse rääkida.
Mõni tahab osta endale uut autot, mina tahan osta korraliku tehnikat, ja õpetada lapsi sellega ringi käima, mida selles imeliku on.

andrs
15-12-2017
kell 10:55

Alati saab kõike paremini teha. Ole ainult mees ja hakka tegema. Teemasse ka: odavatest digidest võiks olla see - http://www.allen-heath.com/ahproducts/sq-5/

al(tm)
15-12-2017
kell 11:09

okei, Sa vist ei taha aru saada

möla algab selle koha pealt, et alustaks korrektsete terminite ja väljenditega. pole olemas eesti keeles sellist asja nagu murtud heli. ei saa ka inglise keelest google tõlkega selliseid värdmoodustisi. pealegi ei puutu see, kuidas mikrofoni suunatundlikust saavutatakse mitte kuidagi teemasse. või mida on tegemist sellel kõigel kontserdite korraldamisega või siis Eesti muusikaga?

sul on kõik soovid stiilis nagu Hašekil juba "viimased viis lugesin silmadest" :D loe oma jutt läbi ja vaata, mida Sa tahtnud oled. küll kvaliteeti, kestvust, "korralikku", mida iganes. katsu olla.

peale selle, ma saan aru küll, et keel on sulle võõras, aga ei maksa siis teiste räägitavast välja lugeda seda, mida seal ei ole.

palve- adminnid võiks selle teema kas üldse ära kustutada või hala ja läbu alla tõsta. täiesti mõttetu vanakooli fleimimine ja vabandan oma osaluse eest selles.

head päeva.

TPB
15-12-2017
kell 16:20

eino hariv lugemine

Kui ei taha aru saada siis ei taha. Enne kui hakata Kristolt Wavesi modulari ja digisnake pakette tellima alusta arusaadavast.
Digipult on digipult. 01V96 on ennast miljon triljon korda tõestanud. Kes sellega ei saa saundi tehtud on lihtsalt lammas. On muidugi paremaid aga sa ju ei jaksa seda osta.

Eriti lastele


aga mine murra heli edasi

Raunoa
17-12-2017
kell 23:03

Naljakas, et nüüd asi niimoodi siin lappama läinud, aga teen märkuse...

Tehnika areneb, inimene peaks ka arenema, ...
Meeldib Borka K ütlemine, kuna tõesti vana asja ajamine ei ole päris jätkusuutlik ja edasiliikuv jõud.

Näiteks 01V96 helipuldi ülistamine ei ole kuidagi edasiviiv ja OK. Olen selle puldiga kümneid kontserdeid teinud ja tol ajal kui pold "X32 ajastut" oligi see super, aga enam pole see aeg. Kuigi müstilisel kombel ka puldi väärtus vs praegult turul olevate pultide / rackidega on liiga kallis. 01V96 ostmine on nagu ostaks kineskoopteleri, mis peaks näitama HD-d.

Kes te siin soovitate A&H, Soundcraft, Macki (olen eelpool nimetatud firmade osade analoopultidega teinud heli) jne on väga hea soovitus, kuna enamasti on need firmad oma odavaklassi pultidega väga hästi edasi arenenud ja on head analoogina. Behringeri analoogpuldid näiteks tekitavad päris palju müra (olen juhuste kombel saanud testida behringeri nii vanu kui ka uuemaid analooge), mis ei ole kuigi hea. Nende vahel valik tuleneb vajadusest ja funktsionaalsusest mitte "üliolulise" (low cut) nupu olemasolust.

Lõpetuseks lisan, et Thomann on hea koht kust osta nii kaableid kui ka tehnikat. Tasub uurida ka Eestis baseeruvaid edasimüüjaid (google aitab).

kuusvarvas1
17-12-2017
kell 23:41

Olen väga tänulik!
Ostaks siis ära selle: Allen & Heath ZED-10FX https://www.thomann.de/intl/ee/allenheath_zed10fx.htm?ref=search_rslt_+A&H+Zed_246916
Kas seda on mõtet endale soetada: AKG WMS 40 Mini Dual Vocal


Minul on see AKG WMS 40 aga 1 mikriga versioonis ja need üksikud olemised kus kasutan, siis kvaliteet on minule ehk nö. laulja jaoks üsna OK ja ju siis ka lastele. Ainuke asi mida vaataks on eestis lubatud raadiosagedused. Kui need on paigas, siis edu :D

al(tm)
18-12-2017
kell 08:32

ma võin veidi sellest 01V96 värgist rääkida oma mätta pealt. alustaks sealt, et Tartu kanti sai ilmselt esimene meie juurde ostetud. või siis kui eriti korrektne olla, üks esimestest. see pult töötab siiamaani. 2003 suvi, näiteks?

järgmine koht on nüüd see, et X32 pole üldse sama klassi asi. 01V96 oli (vist) DM1000'ne nuditud versioon. kogu preampide pool on palju kvaliteetsem, rääkimata, et saab kasutada kõrgel taktsagedusel (kui ADATi ja nelja effekti pole vaja). palju neid 96k võimelisi digisid on ja kust nende hinnanumber algab? ja pole mõtet rääkida, et soundi vahet ei ole ja ega inimene pole nahkhiir. kuuleb vahet, lõdvalt. aga ma ei taha sellest rääkida.

Preampidega on eraldi lugu veel. Üks asi on sound, aga 01V96 on tööriist. kannatab pikki liine, palju gaini, aga ka pad, mis mõjub ka kännusisenditele. vahel täiesti möödapääsmatu asi, kui DI boxe võtta pole (kunagi ühe eeeee vist oli Venice ilgelt hädas olnud, +4 liin kännukatega ja tee või tinti liiga kuum). okei, EQ (liides üldse, siin on moodsa aja puldid loomulikult samm edasi) on tõsiselt nikerdamine, aga TPB ütles õigesti, lammas oled, kui tehtud ei saa. ainuke reaalne probleem on minu arust 12 mikrisisendit (ja talkbacki puudumine), mida on vähe. oleks 16, siis polekski nagu jorisemise teemat. jah, loomulikult saad üleminekuid teha, aga noh see pole ikka see.

ise asi on nüüd muidugi ka see, et kuna see jutt analoogidest lahti läks, kõik on väga tore ja ise kasutan ka, aga, arvesta mis sul minimaalne tarvilik FX räkk maksab, isegi kui behringerist kokku laod ja mis sinna juurde käivad kaablid maksavad ja millest kõik üldse algab, maanduste töötava variandi leidmine (noh et millisel ekraanil peab mis otsast sukk lahti olema :D ) ;)
siin on loomulikult suht suvaline digi hands down valik, aga..........

lõpetuseks, uusi odavaid soundcrafte pole ette jäänud, aga vanasti oli nende kvaliteet küll otse öeldes olematu. minu arust, kus oli nt Mackie ja Behringeri vahe, Mackie oli palju parema mehhaanilise poolega (st korpuse disain jne), aga elektroonika oli pigem selline suur hmmmmmmmm (RF tundlik ja üldse).
koostekvaliteet oli Behringeril kindlasti parem. ka komponendid olid enamast veidi viisakamad. aga muidu, mida sa seal ikka suurt vahid, pindmontaaž ja roboti kokku laotud...
A&H ja Yamaha, Midase, Soundcrafti stiilis riseritest (iga kanal eraldi jne) näeb nendes odavates pultides niiehknaa vaid und. minu arust validki täpselt selle järele, et layout OK oleks, pistikupeasad korralikud, esipaneel vajutades läbi ei painduks ja poted mutritega. ja loomulikult maitse järgi EQ (aga ma ei saa jätta torkamata, et low cut ON oluline :D )
see, kas nüüd pult veidi rohkem või vähem sahiseb, no teate :D suvaline lahtine mikrikanal ja sa ei kuule mingit omamüra :D

al(tm)
18-12-2017
kell 08:40

.. ja kõige parem pult on see, mis on olemas ja töötab :D

TPB
18-12-2017
kell 09:01

@Raunoa... saan aru, et Denon jne tillukesed mängupuldid on kosmosetehnika

Ma ei väitnud et 96 on lagi mille poole püüelda, kuid täna turul ja järelturul olevatest asjadest on see reelselt ODAV pult millega on tehtud edukalt ka suuri kontserte ja mille saund ja võimalused on iga kell vähemalt 4+

Tegelikutl ka challenge kõigile, hetkel on võimalik 01V96 saada järelturult ka näiteks 500€, palun nimetage selle hinna eest parema koostekvaliteedi ,kasutusmugavuse ning SAUNDIGA pulte.

noh, tuld nüüd härrased.......muidugi klaviatuurijumalad võivad vahele jätta, ootaks arvamusi härrastelt kes on reaalselt helitehnika valdkonnas mõne euri teeninud

TPB
18-12-2017
kell 09:04

nagu näha siis lausa 280€
https://www.rada7.ee/teema/97716

Raunoa
18-12-2017
kell 10:38

Kiidan hinda 280eur, õiglane hind selle eest, sest selle eest tõesti ei ole mõtet rohkem välja käia. Kuid paraku ei nõustu kvaliteediga mida al(tm) on välja toonud. Asjad on arenenud ja inimesed ei taha leppida et uus odavam võib olla parem vanast kallimast. 96kHz peaks olema teoreetiliselt parem soundiga, sügavam depth jne aga tulemus selle puldi vs tänapäeva x32 ajastu pultidega (x32, m32, Ui16, Ui24, StudioLive jne) on väga erinev. Depth ja selgus võib mingil moel olla, aga kogu pult minu hinnangul on kuiv, külm ja nasaalne. Võite ise testi teha, laske EQ-d puutumata heli sisse ja PA väljunidst välja otse arvuti - nii erinevate pultidega ja kuulake. Kokkuvõttes mida hinnatakse on lõpptulemus mitte see kui palju saab mingise preampiga geinida või kui äge taktsagedus on. Helipult on tööriist ja valitakse tavaliselt selline tööriist, millega saaksid saavutada hea tulemuse mugavalt ja ilma peavaluta (kergelt).

al(tm)
18-12-2017
kell 11:10

ütlen sulle veelkord, et hea asi on see, mis töötab. x32 on täiesti okei, keegi pole siin ka teisiti väitnud. aga ta ei ole yamaha.
veel enam, mulle EI meeldi 01V96 ja iga kell eelistan GL2800, ükski nendest "x32 ajastu pultidest" ehk odavatest digidest ei saa ligilähedale ka. aga võrdle nüüd komplekti hinda.

01V96 on raudpolttöökindel asi. X32 ei ole, võib väga vabalt staatika ja voolukõikumise peale lolliks minna. aga loomulikult on põhjus, miks ta nii laialt levinud on, sellepärast, et hinna ja kvaliteedi suhe on paigas. aga mõtle nüüd veidi, 32 mikrofonieelvõimu mis raha eest? eks. ja mis maksab nt 50 meetrit korralikku analoogmadu. minu arust on täiesti super see 2 X32 linkimise variant, monitor + PA, no pmslt kopikad ju!

PS muidugi on "kuiv", sest ei moonuta. vrdle nt sellesama GL või midase analoogide eelvõimudega, mida saad üle tüürida ja mis väga lahedalt kõlavad. aga mingis kontekstis ei ole see pluss.

Garfield
18-12-2017
kell 11:12

96kHz peaks olema teoreetiliselt parem soundiga, sügavam depth jne
Olin Kotkase juures töötoas, kus digipulte testiti, täpsemalt preampide osa. Oli 48k ja 96k pulte. Oli xxx€ ja xxxxx€ pulte. Soundivahe oli olematu. Vähemalt keegi osalenutest ei julgenud kindlaslt öelda, et see sämpel oli nüüd 48k puldist ja teine 96k puldist või see oli Berhringeri pult ja see Digico. Kristo ise kaasaarvatud.
Ehk las see teooria olla teooria. Hea on, kui seda tunned aga ainult teooria juurde jääda ei ole mõtet.

Raunoa
18-12-2017
kell 11:30

Tean seda töötuba, mis toimus Kristo juures, kas aga oli seal 01v96 ka? Tänapäevaste pultidega see vahe on tõesti olematu ja mõtetu sellest rääkida, suuremat rolli mängib lihtsalt funktsionaalsus.

al(tm)
18-12-2017
kell 12:25

absoluutselt, täiendaks lihtsalt võibolla, et kontekst ka

01V96 puhul on aga 48 vs 96 sama PA taga kuulda. see ei tule lihtsalt läbimängimisega välja, aga täpselt sama preset kõlab erinevalt. samas, ma olen aus ja pimetesti ilmselt teha ei julgeks. :D minu jaoks on vahe päris ülemises otsas ja madalate nivoode korral. kuidagi sound on nagu lahtisem. aga ma miskit panti küll selle eest ei pane ja see vahe on väike.

pigem võib erinevus tulla näiteks sellisest asjast välja, kui seal puldi taga on pikk analoogmadu ja kanalid lahti. odavad puldid hakkavad väga ruttu raadiomüra sisse korjama.

@Raunoa- selles osas 100% nõus, et 01V96 liides on tõsine kiviaeg, see pole vaidlemise koht. aga soundi mõttes on ta suht hästi vastu pidanud, võrdle nt vana 01V'ga, mis on ikka suht jura tänapäeva kontekstis. aga see tulebki sellest, et kui ta välja tuli, oli ta tolle hetke Yamaha "diginduse" tipp, kuhu nüüd on 10+ aasta möödudes odav segment järele ja osas ka mööda jõudnud.

EL84
18-12-2017
kell 13:23

Kõva 90% nendest "urgastest", kus sellised harju keskmised ja ka kõvemad keikabändid tiirlevad on juba eos nii pretensioonitud kohad, et mingist puldi preamp-i nüanssidest, pluginatest jms vidinatest kõvatamine tundub vähemalt mulle küll pentsik. Hea bändi, akustika ja PA-ga saab 01v-ga täiesti stressivabalt kulda toota. Samas vedada nelja mehega hirmkalleid digipulte, kuskile kleepuva põrandaga ööklubisse, kus PA ei kannata mingit kriitikat, rahval on soundist suva - no milleks?

al(tm)
18-12-2017
kell 13:58

just. 01V96 on kastis ühe käe otsas tassitav ja suvalise sedaani pagassi mahtuv. ütle **milleks** sinna 50 inimest mahutavasse pleissi vedada mingit kahe tüübiga veetavat lahmakat? niikuinii kästakse helimehel kusagil samba taga või rõdul olla :D

ses mõttes kui juba moodne tahta olla, siis on need stagebox & aiplääd lahendused ala Soundcraft Ui16 üle prahi. üksinda mao ja toite vedamise ärajäämine on boonus omaette.

Garfield
18-12-2017
kell 14:38

Tean seda töötuba, mis toimus Kristo juures, kas aga oli seal 01v96 ka?
Oli-oli.

TPB
18-12-2017
kell 16:57

See vana hea venekeeles paremini kõlav ütlus et "halba tantsijat segavad ka oma munad" ja "parim fotokas on see mis sul kaasas on"

Ühesõnaga mine ja osta üks super pult ära ja tee meile kokkuvõte peale 10+ keikkat

Garfield
18-12-2017
kell 20:17

Just. Ma võin teemaalgatajale oma Mackie CFX12 MkII maha müüa, koos Thon'i margikohase kõvakohvriga (flight case) - 400€. TPB muidugi siis keikkale ei tule aga sinna saab kuni 8 lapse mikrofonid ühendada.
Mackie CFX12 MkII

Borka K
21-12-2017
kell 22:25

Kas keegi oskab öelda: mis oleks AKG D330 mikrofoni tänapäevane analoog?
Borka

Borka K
26-12-2017
kell 21:03

Ja mida ta siis kaasa võttis? Dünaamiline kardioid pole just suurem asi ringijalutamise mikker. Proximity teeb oma töö, bassid tulevad siis, kui see heliallikal piisavalt lähedal on.
Lubatuse piire võib alati kombata. Mina ei tee seda SM58-t maha, pigem imestan kuhu kõik alternatiivid jäid. Kui mikritega mingeid probleeme pole, mis on siis selle põhjus et kontserditeel enam selged ja konkreetsed bassi kuulda pole? Kui turg on odavaid asju täis, head asjad kaovad lihtsalt ära.

TPB
27-12-2017
kell 08:12

Mis vägevaid basse on vokaalil lives vaja?
SM58 omab kahte lives väga olulist eelist:
1. See töötab igas asendis ja on ok saundiga
2. Kahe loo vahel võid paar naela sellega seine lüüa ja see töötab ikka edasi

al(tm)
27-12-2017
kell 09:13

see basside jutt on enam kui veider jah.

selget ja puhast madalat otsa tahad, tuleb kõigist mikrikanalitest läbu ära korjata. selleks ongi low cut, mis peenematel pultidel on veel muudetava lõikesagedusega ja EI ole asendatav low self nupuga. kus on kasutatav low end, on bass ja maatomm. kordan nagu nõukogude miilitsale veel kord- vokaalikanalitel pole 100 Hz madalamal mitte midagi peale müra (võibolla beatbox on eri teema, ei tea, pole kokku puutunud).

SM58 on teada omadustega, see ongi põhiline. aga tuleb arvestada, et on nn külm mikker ja tahab rohkem gaini saada, igale poole ei ole sellepärast sobiv valik. kui kasvõi Shure lehte lugeda, on see ka mitme koha peal rõhutatud.
Neodüümmagnetid on siin see märksõna, mida tasub tähele panna. näiteks SM58 vs. Beta58A väljundpinge vahe on 1,85 mV vs 2,6 mV ehk 4 dB

See ei tähenda, et Beta58A on parem, aga ta on oluliselt väiksema müraga reaalses elus. kui mikker on inimese käsutuses, kes ei ole kandva ja valju häälega, loeb see päris palju.

industry standard ongi selline asi, mis töötab. ei pruugi olla parim, aga on omaduste kombinatsiooniga, mis tagab OK tulemuse. ja on ka hinnaga, mis on suhtkoht okei. siin on tõesti väga raske midagi vaielda.

TPB
27-12-2017
kell 14:20

nagu Al ütles.......musatööstuses on olemas ports standardeid, mida kasutatakse selle pärast et nad noh...töötavad.

See ei tähenda et ei oleks olemas paremaid variante aga on mõned millega on igal juhul garanteeritud, et live saab korralikult tehtud.
Mõned pähe kargavad asjad mis on IGAS rentalis olemas:
SM57
SM58
D112
Beta52
MD441
Yamaha/Tama/D&W trummid
Marshall JCM800
Mesa Triple Recto
Fender Tweed/Silverface/Vibrolux vms
Roland Chorus
Ampeg SVT/SVT4 või 2 vms ja kapid

see on selline list mis töötab absoluutselt igal juhul, kui nendega ei saa bänd ega helimees live tehtud siis tuleb omale teine hobi valida


TPB
27-12-2017
kell 14:22

p.s. kui ma peaksin tegema live ja mulle antakse ainult üks mudel mida kasutada igal pool siis ma võtaks sületäie SM57-meid ja oleks ka kõik täiesti fain

voss
29-12-2017
kell 12:44

A sellel D112'l pole USBi ju. Pildi järgi tundub ka, et 96k'st pole juttugi. Põmst otse prügikasti. Ajaga tuleb kaasas käia.

TPB
29-12-2017
kell 15:27

voss võta üks like kapi pealt

Seidy
29-12-2017
kell 17:59

...
Mõned pähe kargavad asjad mis on IGAS rentalis olemas:
...
MD441

oleks see vaid nii...

aga et midagi asjalikumat ka öelda siis tavaline 58 on väga ok laste jaoks, viisakas gain before feedback ja kõik muud jutud. Mingist bassist pole mõtet rääkida kui laps tekitab nagunii mingit 800-5k vahemikku.

Borka K
29-12-2017
kell 20:26

Kohe esimene mikrofon, mille peale juhuslikult koperdasin OM5, on minu meelest parem kui SM58. Bassile tuleb alati tähelepanu pöörata, sest see on hea heli vundament, pole oluline mida laps suudab välja anda, oluline on see mida mikker kõlaritest juurde võtab.
Muidu protsess on käima läinud, proovid käivad, kõik hädavajalik on olemas. Kui lastel püsivust jätkub eks siis peab asju juurde ostma.
Tänud Kõigile kaasa elamast! Head vana aasta lõppu!
Borka

No Quarter
30-12-2017
kell 17:00

Wait...what?

wellend
02-01-2018
kell 14:02

Wait...what?

+1 :D

EL84
02-01-2018
kell 19:46

Endiselt ei saa aru, mis teema nende bassidega on, aga tore, et mikri leidsid.
OM5 on hüperkardioid vs SM58, mis on tavaline kardioid, seega ta võtab küljepealt natuke vähem läbu sisse. Aga see läbu pole tavaliselt ainult bassid.

al(tm)
02-01-2018
kell 20:35

;)
kui sa tahad rosinat, siis loe selle mikri spec läbi :D

Audixil on selle va vundamendi kohta midagi öelda

al(tm)
02-01-2018
kell 20:48

ehk siis- kuna elastset kinnitust pole, siis käsitsemismüra vähendamiseks on 120 Hz peal -5 dB lohk. tavalise magnetiga, tundlikkus samas suurusjärgus, mis SM58'l (2mV) st tahab suht palju gaini.

Borka K
03-01-2018
kell 23:07

Endiselt ei saa aru, mis teema nende bassidega on.
SM58 pani bassivaljuka võbisema, kusagil 300 Hz juures, ja nii kõvasti et soolotrummi vedru hakkab värisema

al(tm)
04-01-2018
kell 06:13

Mis need bassid siia puutuvad, 300 Hz on juba low mid. Või 5. oktaav (ehk esimene :) ), kui soovid.

Garfield
04-01-2018
kell 09:55

Mis need bassid siia puutuvad, 300 Hz on juba low mid. Või 5. oktaav (ehk esimene :) ), kui soovid.
Foorumikaaslasel Borka K on vist sageduste skaala lihtsalt nihkes? Natuke eespool:
laps tekitab nagunii mingit 800-5k vahemikku
Internetist: Vokaali miximine - eq ja sagedused
Soprano: C4 – C6 (261 Hz to 1046 Hz)
Mezzo-soprano: A3 – A5 (220 Hz to 880 Hz)
Contralto (Alto): F3 – F5 (174 Hz to 698 Hz)
Tenor: C3 – C5 (130 Hz to 523 Hz)
Baritone: F2 – F4 (87 Hz to 349 Hz)
Bass: E2 – E4 (82 Hz to 329 Hz)
Huvitav küll mis lapsed need on, kes alustavad sealt, kus mezzo-sopran lõpetab?

al(tm)
04-01-2018
kell 11:06

noh, ta ajab kaks asja segi, laulu ja kõne ;)

mis arusaadavasse kõnesse puutub, siis see langeb jah jämmedalt vahemikku 300 Hz - 3 kHz
nt tavaline üle digi kõneedastus (=telefon) on kuni 4k (sämplimissagedus 8kHz)

ülemtoone on aga üle 10k
neid numbreid ent ei ole mõtet pimesi vahtida, muidu jõuab selliste kullateradeni, nagu elfa foorumis mingi tegelane teadis hertsi pealt, milline *peab* vokaali eq olema :D noh et keerad nupud tabeli järgi paika ja voila :D

mina saan praegu aga sellest jutust aru nii, et "hea" kriteerium on, et monitor ei lähe feedbacki ;)
no ei ole nii, kahte miksi on niikuinii vaja. üks, mis on lindistus või PA ja üks, mis on monitor. ja monitor on sul proovikas ka see lollakas posti otsas kummikast. ei need kastid ega mikrid pole disainitud taoliselt kasutamiseks.
pane ta wedge'ks ja probleem kaob. samamoodi kaob probleem, kui võtad ja paned monitori liinile 1/3 oktavi eq ja tõmbad need resonantssagedused alla.

nüüd tuleb see koht, miks TBP rääkis 01V96'st ;)
analoogpuldil on sul monitoride ühendamiseks raudpolt vaja lisakarpe. mis need on, maitse asi.
noh ja muidugi see tavapärane värk, pre-eq ja pre-fader auxid ja elu on lill ;)

Borka K
04-01-2018
kell 13:43

Tänu õpetamise eest, kus, mis, kuhu ulatub ja kuidas nuppe peab keerama. Mina muidugi tegin järelduse et SM58 on üsna kesine, puuduliku konstruktsiooniga, väga halvasti isoleeritud.

al(tm)
04-01-2018
kell 14:11

Ja sa eksid, aga selles pole ka midagi üllatavat ega uut. :D

EL84
04-01-2018
kell 15:03

Ega keegi polegi väitnud, et SM58 on parim mikker. See on lihtsalt oma hinnaklassis üks töökindel asi, millega saab kindlapeale välja minna.
Mina ütleks, et SM58 ja OM5 on mõlemad head mikrid, aga hinna ja kvaliteedi suhe on esimesel parem.

EL84
04-01-2018
kell 15:06

Tänu õpetamise eest, kus, mis, kuhu ulatub ja kuidas nuppe peab keerama. Mina muidugi tegin järelduse et SM58 on üsna kesine, puuduliku konstruktsiooniga, väga halvasti isoleeritud.

Kui sa sellised väited välja tood, siis võiksid ka põhjendada - milles tema puudulik konstruktsioon avaldub ja mille poolest ta halvasti isoleeritud on?

madness
10-01-2018
kell 12:48

Vb. see värisev kapsli grill, mis otse valjuka ees vibreerima võib hakata. Kuskil teises alamteemas oli juttu. Või oli siinsamas, ei viitsi läbu seest otsida.

Borka K
11-01-2018
kell 11:16

Mina ei oska muud põhjust leida, kui konstruktsioon, ehk rõhku on pandud vastupidavusele, ja odavusele. Ja ei usu eriti et minu juures on tegu mingi anomaaliaga. Meie kontsertide korraldamine on, pehmelt öeldes ebaadekvaatne, kui sellistele asjadele tähelepanu ei pöörata, see ei saagi teisiti olla. Kahju, et ei saada aru: mõnel esinejal on helikvaliteet ainus asi, millega võiks silma paista.

andrs
11-01-2018
kell 11:52

Ma ei tea küll miks see teie kontsertide korraldamine nii ebaadekvaatne on. Ärge korraldage siis. Meie pakume ikka tipptasemel lahendusi.

Borka K
11-01-2018
kell 19:43

Ei tea kus need kõrgemal tasemel kontserdid toimuvad? Kui saaks mõne vihje, hea meelega läheks kuulama. Viimased elamused Eestis on kuskil Linnahalli aegadest, mõni üksik kontsert. Saku Suurhalli ei tasu minna. Nordeas korra käisin, ameerika stiilis pisike kemmerg, heli mahasummutatud steriilne ja mannetu, keegi isegi ei üritanud mingit efekti või panoraami nuppu keerata. Rahvas ostab pileti, pillimehed aastaid harjutavad, ja mingi suvaline vennike lihtsalt tõmbab üritusele vee peale, kas ei ole siis süüdimatu?

andrs
11-01-2018
kell 23:59

No linnahall on ikka okupatsiooniaegne peldik. Kui juba pillimehed aastaid harjutavad, siis peaks ikka oma helimees juba olema, kes efekti ja panoraami nuppu keerab. Ära lase suvalist vennikest nuppude taha! Nordeas on ka head soundi kuuldud. Saku on vist rohkem spordihoone, aga ka seal toimuvad kontserdid ja rahvas väga ei nurise. Helikvaliteet on muidugi tore asi, aga kui artistil publikule midagi ütelda ei ole, siis pole ka sellest abi. Ma ei usu, et see õnnetu SM58 on eesti muusika põhja lasknud.

al(tm)
12-01-2018
kell 08:39

noh, laividel on panoraamidega muidugi nii ja naa. veidi mõelda, ehk saab pihta ka, miks rohkem "naa". eraldi low on olulisem asi ja mõjutab soundi rohkem.

Sakus on kindlasti see ringlava-bänd väga hästi kõlanud (ise kuulasin Riias, aga tln olla ka OK olnud, mulle see center cluster lahendus väga meeldis). aga näiteks Lillepaviljonis on olnud tippsoundiga asju, Kraftwerk ja Slayer näiteks.

ja mis on üldse kvaliteet, kui live üritusest rääkida? sound ei ole kindlasti kõige määravam asi, oluline, aga mitte kõige tähtsam. pealegi on maitseeelistused väga erinevad ja ka erinevate artistide esteetika on väga erinev. et võrdleme nt klassikalist muusikat (ideaal on ju üldse ilma võimenduseta) ja mingit ekstreem metal või EDM vms asja skaala teises otsas? no kamoon.

selline lahmimine on üsna abiks ja tore. eri suurusega lavad on täiesti eri spetsiifikaga, ringhääling ja vaba õhk on veel eraldi asjad. tore on, et proovika ühe mikri pealt üldistus tuleb. vähem möla ja pikem samm öeldakse siinmaal.

aga see on nüüd ka kindel, et tänapäeval pole võimalik poest nii sitta mikrit ega ka pulti osta, et sound otseselt selle nahka läheks. asi on ikka oskustes rohkem kinni. mingite nüansside üle võib loomulikult vaielda ja vastupidavus on eraldi teema. ja mulle meeldib näiteks hoopis AKG P5 (või vana 880) mis ma kardan on paar kolm neli korda rohkem bang for the buck :D

TPB
13-01-2018
kell 11:24

meenub mingi keenjus, kes Radas uuris oldschool stuudiomonitoride kohta, sest tahtis teha saundi nagu 80ndatel

Seidy
18-02-2018
kell 19:11

Mis need bassid siia puutuvad, 300 Hz on juba low mid. Või 5. oktaav (ehk esimene :) ), kui soovid.
Foorumikaaslasel Borka K on vist sageduste skaala lihtsalt nihkes? Natuke eespool:
laps tekitab nagunii mingit 800-5k vahemikku
Internetist: Vokaali miximine - eq ja sagedused
Soprano: C4 – C6 (261 Hz to 1046 Hz)
Mezzo-soprano: A3 – A5 (220 Hz to 880 Hz)
Contralto (Alto): F3 – F5 (174 Hz to 698 Hz)
Tenor: C3 – C5 (130 Hz to 523 Hz)
Baritone: F2 – F4 (87 Hz to 349 Hz)
Bass: E2 – E4 (82 Hz to 329 Hz)
Huvitav küll mis lapsed need on, kes alustavad sealt, kus mezzo-sopran lõpetab?


Ma usun, et see 800-5k kommentaar kuulus mulle. Panin suht puusalt selle kommi aga nüüd leidsin ka ühe artikli moodi asja lugemiseks. Kes ei viitsi avada siis kiire copy-paste:
"A bass voice has a lower fundamental frequency than a soprano voice. A typical adult male will have a fundamental frequency of from 85 to 155 Hz, and that of a typical adult female from 165 to 255 Hz. Children and babies have even higher fundamental frequencies. Infants show a range of 250 to 650 Hz, and in some cases go over 1000 Hz. A 10-year-old boy or girl might have a fundamental frequency around 400 Hz."
Siin on see täpsem lugemine.

Ütleme, et tõepoolest 800 oli veitsa ehk üle pakutud minu poolt aga õnneks või kahjuks olen ma üksjagu lasteüritusi helindanud ja reaalsus on see, et tihti tuleb võimendada mingit kitsast ja kiledat riba.

Borka K
18-02-2018
kell 23:47

Asi pole sugugi kellegi hääle ulatuses, vaid puhtalt tehniline. Eesti Laulu ajal, kui esines Gerli Padar, korraks käis sama prõmakas läbi, ei vaadanud mis laval parajasti toimus, lihtsalt kuulsin. Mina jään ikka oma arvamuse juurde, kasutatakse kahtlast tehnikat, ja sellegi tundmine on vilets. Kas üldse on selliseid mehi, nägu omal ajal: Klemets, Soontag, Prual.

andrs
19-02-2018
kell 06:49

Ehk oli iks-kolgendkaks?

al(tm)
19-02-2018
kell 07:05

ah kuule jäta see tehnikast jauramine :D

neid krõpse ja tühmusid võib kurat teab mis põhjustada. sealhulgas ka digimao pealt jooksev staatika. millest ei teaks need oma aja tegijad suurt sittagi, pardon my french. ajad on muutunud ja tehnika ka.

Gerlil oli tõenäoliselt raadiomikker pealegi, mis on omad rõõmud.

mis aga on tõsi, et "kahtlaseid" kohti on kordades juures ja probleemid ka keerulisemad. uskumatu loomaaed on osade impulsstoiteplokkide tekitatud häired.... seal pole vanakooli lähenemisega s.... pihta hakata. võid maandusi lahti lasta terviseks.

andrs
19-02-2018
kell 07:12

Ükskord oli jällegi nii, et kusagil koolis taheti esinema eesti mõistes päris kuulsat bändi. Saatis siis bänd raideri. Nad nõudsid viimset kui mikrit ja juhet, stereo juhtmevabasi kõrvamonitore kõigile ja tagatipuks veel õnnetu x32. No ilmselt neil koolis või vallamajas, kus proovi tehakse on selline aparaat olemas ja nii nad sellega ainult saavatki teha. Hea, et oma kitarrid kaasas olid. Aga bänd oli küllaltki sitt, nagu ikka. Ma nime ei hakka nimetama...

Borka K
19-02-2018
kell 11:12

ah . ajad on muutunud ja tehnika ka..

Mitte midagi pole muutunud, põhimõtted on jäänud samaks, tehnikat on kõvasti juurde tulnud, ja endiselt tehakse väga head heli. Oma valik kes ja kuidas asjasse suhtub.

al(tm)
19-02-2018
kell 13:47

naljatila, isegi nivoode mõõtmine on muutunud. loe näiteks EBU R128 kohta.

alles nüüd hakkavad suurem osa softe omama kohe kaasa tulevat LU meetrit. kusjuures targetid on erinevad, sõltuvalt kas teed broadcasti või kuhugi streaming teenusesse.....

ma just täna tegelesin puldi ja monitoride kalibreerimisega, erinevate roosade müradega. otsest surmahäda ei ole, aga hakkas huvitama, mida siis tänapäeval täpselt vaja on. see R128 on väga vaikne ja miksitakse ka palju vaiksemalt, kui see vanakooli 85 dB(C) standard.

al(tm)
19-02-2018
kell 13:56

neid põhimõtteid on üsna palju muutunud seoses analoog -> digi üleminekuga.

kunagi oli eq peal suur no no millegi tõstmine.. teine väga suur nõks on analoogseadmetele sarnase mitelineaarsuse saamine (no näiteks nende tape saturation pluginate toppimine üksteise järele jne), üldse see serialiseerimine.

EL84
19-02-2018
kell 17:04

Pole ju midagi erilist nende nõudmises.

Ükskord oli jällegi nii, et kusagil koolis taheti esinema eesti mõistes päris kuulsat bändi. Saatis siis bänd raideri. Nad nõudsid viimset kui mikrit ja juhet, stereo juhtmevabasi kõrvamonitore kõigile ja tagatipuks veel õnnetu x32. No ilmselt neil koolis või vallamajas, kus proovi tehakse on selline aparaat olemas ja nii nad sellega ainult saavatki teha. Hea, et oma kitarrid kaasas olid. Aga bänd oli küllaltki sitt, nagu ikka. Ma nime ei hakka nimetama...