Strictly Dub Records esitleb: Seafront Hi-Fi soundsystem!

28-06-2016 | kirjutas: Ivo Kiviorg

Simon leibeli kolmanda vinüülkettaga - Stikki Tantafari, Sista Sherin ja Rebelsteppa “None Shall Escape”Simon leibeli kolmanda vinüülkettaga - Stikki Tantafari, Sista Sherin ja Rebelsteppa “None Shall Escape”
Simon Chaozlevel ja tema Strictly Dub Records on võtnud konkreetsema fookuse vinüülidele ja ka end stiililiselt rohkem defineerinud. Järjena 2014. aasta artiklile "10 olulist lugu: Simon Chaozlevel, Strictly Dub Records", suunasin tagasihoidlikult juttu, et teada saada, mis teoksil.

Tervitused kõigile! Siinpool Strictly Dub Records esitlemas teile taas reggae ja dub muusikat. Seekord on meil tulemas midagi tõesti erilist – värske soundsystem nimega Seafront Hi-Fi! Tutikad isetehtud kõlarikastid, krõbisevad vinüülid ja mikrofon saab öö läbi kuuma. Laupäeval, 2. juulil EKKM-is stardiga kell 23:00 - rocksteady, raggae ning rub-a-dub terve öö – märgi kuupäev kalendrisse ning ära hiline!

Koostasime ka spetsilt radaseitsme jaoks väikese pleilisti, et laupäevaks õige meeleolu sättida.



Peale väikest logomuutust ja kahtekümmet kuute digitaalset reliisi stiilides nagu reggae, digital, dub ja dubstep, pöörame näo Strictly Dub Recordsiga uue kontseptsiooni poole ning keskendume vinüülile. Leibel on tegelikult juba kolm vinüüli välja andnud: Dixie Peach & Variedub “Pressure” me esimesel 7” singlil, Danman & Riddim Tuffa “Dreadlocks” teisel 7” singlil, ning Stikki Tantafari, Sista Sherin ja Rebelsteppa “None Shall Escape” viimasel 12” maxi-singlil. Uue fookuse ning vinüülidega vaatame rohkem klassikalisema saundiga reggae ja dubi poole, kuid võite oodata ka natuke raskemat kaasaegset dubi. Järgmine Strictly Dub Recordsi 7” ilmub lähikuudel ja neid juba paistab veel tulevikus.

Varasematel Strictly Dub Recordsi tantsuõhtutel oleme esitlenud leibeli produtsente - Variedub, Riddim Tuffa ja Rebelsteppa Tallinnas oma valikut ja loomingut esitlemas. Tuleva ürituse külalised on aga mehed, kelle tööks on rütmi jälgida ning tantsusaal hea lüürikaga täita – osavad MC-d. Meie esimene mikrofonivalitseja tuleb otse Minskist, mees nimega Jah Lee, selle ühe ja ainsa Dub Rovahi üks asutajatest. Tema stiil on tugevalt mõjutatud ühest suurimast Jamaica tegijast Nicodemusist, seega võid end ette valmistada klassikaliseks 70-80ndate dancehalli laadis Jah Leeks hoos. Tema kõrval on St. Peterburi rub-a-dub sõdalane Puffnutty, kelle kare ja jõhker flow on juba kohalikule publikule tuttav. Puffnutty eeskujuks on Burro Bantoni ja Supercati stiil – suured nimed 80ndate soundsystem-skenes. MC-dele riimisättimiseks valivad hoolikalt palad kohalikud Seafront Hi-Fi kutid, Steadyrocka ja mina ise, Simon Chaozlevel.
Jep, needsamad ongi need isetehtud, mida saab kuulda ja tunda laupäevalJep, needsamad ongi need isetehtud, mida saab kuulda ja tunda laupäeval
Alustasime uue süsteemiga 2015. aasta sügisel, kui valmis esimene superscoop (see on see suur bassikõlar). 2016 suveks saime kõikidesse planeeritud kastidesse kõlarid sisse. Võid muidugi imestada, miks kõike seda kraami tarvis on? Noh, vastus on üpris lihtne. Oma helisüsteem võimaldab esitleda parimat muusikat inimestele, kontrollida saundi ja eriti bassi, et saada õige vibe. See oli algne idee ning nii on see ka tänapäeval.

Soundsystem-kultuuri juured on 40ndate Kingstonis, kus esimest korda ajaloos ilmusid isetehtud kõlarikastid tänavatele. Uus ja populaarne muusika oli suuremale osale Jamaikalastele kättesaamatu, sest neil polnud raadiot ega ligipääsu hotellidele, kus bändid enamasti mängisid. Kõlaritest kostusid üldiselt plaadid USAst – blues ja R&B. Seda varajaste 60ndateni, kui värske Jamaika biit nimega ska jõudis linna ning kostus üle tänavate. 1966 järgnes skale veel rocksteady ning paar aastat hiljem oli neil ka raggae. Meeleolu tollal ei olnud nii sõbralik kui täna – iga süsteem tahtis olla teistest valjem (ja muidugi, parima valikuga). Soundsystem-gängid nagu Duke Reid’s, Coxson’s Downbeat, Lloyd the Matador, Jack Ruby’s, King Tubby’s Hometown, Volcano, King Jammy’s (kui vaid mõnesid nimetada) raputasid Jamaika saart eri aegadel.

50ndate keskel jõudis stiil ja kultuur Inglismaale ning kasvas sellega suureks ja tugevaks, levides üle maailma. Tänapäeval on sadu süsteeme peaaegu igas maailma nurgas, varieerudes suuruselt, kõlaritelt ning muidugi muusikalt. Sellest hoolimata võib endiselt kohata ka Briti veterane nagu Channel One, Coxsone Outernational, Aba Shanti-I või Jah Shaka ja paljusid teisi oma parimas vormis. Kõik need inimesed on samuti mitmekülgsed, sest sa pead olema hea selector ja kollektsionäär (ära unusta natuke lobisemast nendega kui plaate vahetad), bussijuht, helimees, kõlariehitaja (ja muidugi nendele transamees), tihti ka promootor ja üritusekorraldaja. Soundsystem-tantsuõhtul me tavaliselt ei tee seda lugude miksimise värki ja kaasnevat. Olulisem on valida õige viis õigel momendil – võib olla üpris keeruline kui sul pole parajasti sobivat kotis!

Kohtumiseni EKKMis, kus paneme Seafront Hi-Fi proovile!

Ivo Kiviorg
Ivo on olnud radaseitsme aegade algusest selle eestvedaja ja üks kirjutajatest. Aja jooksul teinud kaastööd pea kõikidesse kohalikesse päevalehtedesse ja hunnikusse ajakirjadesse ning olnud nõu ja jõuga abiks mitmete ürituste ja festivalide korraldamisel.

Vaata selle autori kõiki artikleid »

ivo
28-06-2016
kell 11:50

Lisalugemisena võib julgelt ette võtta ka Everti intervjuu Uus Energiaga, kus nad arvavad, et kui reggae on Jamaica "sült", siis dub on Jamaica punk.

ivo
28-06-2016
kell 11:59

Jagame ka 2x2 priipääset laupäevasele üritusele!

Osale siin: http://www.rada7.ee/loos/155/Piletimang-Seafront-Hi-Fi-launch-session