Mida tähendab Tallinn Music Week artistidele?

Kirjutas Ivo Kiviorg
23-11-2010

Pole vaja olla just ülemäära taibukas, et mõista, mida tähendab Tallinn Music Week muusikasõpradele ja fännidele. See on põnevate kontsertidega kaetud nädalavahetus, terve linn on elu täis ning avastamisrõõmu jagub kuhjaga. Samas paistab, et meie artistidele on jäänud arusaam festivali ideest kohati kaugeks. Seetõttu on mul olnud võimalus nii mõnelgi üritusel tunde seletada kõikvõimalikke detaile. Püüan mõnele sagedamini esilekerkivale küsimusele kiire kokkuvõtva vastuse siinkohal kirja panna. See kordab küll osaliselt eelnevatel aastatel esinenud artistidele saadetud infokirja, kuid kordamiseks on täpselt õige aeg, sest Tallinn Music Week 2011 artistide avalduste vastuvõtt algas just nüüd.

Alustuseks toon välja, et mind on üllatatud küsimusega: “Miks peaksin esinema Tallinn Music Weekil, kui mul on oma toimiv kontaktvõrgustik?”. Vastus on tõesti üllatavalt lihtne – kui sinust või su bändist kirjutab kogu maailma musapress, kõikvõimalikke lepinguid peab kasutama kaminas tule tegemiseks ning esinemispakkumisi on rohkem kui kunagi esineda jõuaks, siis ilmselt pole tõesti väga head põhjust oma aja ja energia kulutamiseks. Samas usun, et meil on siiski bände, kellel on sinnani jõudmiseks vaja veel paar olulist sammu teha.

Nende sammude tegemiseks aga ongi just TMW hea. Selle asemel, et huupi demosid ning kirju saata ja neile tõenäoliselt mitte vastust saada, pakub TMW võimalust oluliste tegelastega päriselt rääkida. Lisaks kohalikule kaadrile tuleb festivalile ca 100 muusikatööstuse professionaali üle Euroopa, kes on võtnud terve nädalavahetuse just selleks, et uurida, mis siin Eestis siis ka toimub. Peab ütlema, et härrad ja prouad on olnud siiani meeldivalt positiivselt meelestatud. Väliskülaliste kommentaaridest meenuvad näiteks fraasid: ääretult mitmekesine ja maitsekas muusikaskene, üllatavalt palju häid leide. See kõik tõestab, et meil on väga andekaid tegijaid. Suurimad puudujäägid on aga rahvusvahelises kommunikatsioonis, efektiivses promos ja professionaalses suhtluses.

Eelnev viib aga teise väga hea küsimuseni. Ei, tegemist ei ole superstaari finaalsaatega ning kontsertsaalides ei ole pingirivi, kuhu tähtsad tegelased püksepidi kinni kleebitud. Jah, on küll täiesti võimalik, et keegi neist on puhtalt omal initsiatiivil sattunud just sinu kontserti vaatama, kuid festival ei saa garanteerida kellegi kohalolekut. Samuti ei saa festival olla käehoidjaks bändidel – Tallinn Music Week on platvorm kvaliteetseteks kontaktideks. See on just see koht, kus bänd või õigemini bändi esindaja, peab tegema ise esimesed sammud. Just tema ülesanne on saada artistile olulised tegelased õigeks ajaks kontserdile ning nendega eelnevalt ja järgnevalt vestlema.

Eesmärk ei pea kindlasti olema saada kõik festivali delegaadid oma kontserdile. Juba enne selle kandideerimisavalduse täitmist peaks artistidel olema selge, millised on nende ambitsioonid ning realistlikud võimalused nende täitmiseks. Eesmärk peaks olema nende sihtide realiseerimiseks vajalike inimestega suhtlemine ning nendele oma etteaste presenteerimine. Selleks, et kontakteerumine nii Eesti tegijate kui väliskülalistega lihtsam oleks, pakub festival igale bändile / esinejale võimaluse saata oma esindaja (ideaalis manageri) delegaadina TMW konverentsile. Delegaadistaatus annab teile oma log-in juurdepääsu festivali delegaadiandmebaasile, kus avaneb vaade kõigi registreerunute kontaktandmetele ja ka ettevõtte tutvustusele. Sel moel saab lihtsal viisil uurida, kes peaks just teie kollektiivi jaoks õige ja olulisem kontakt olema, et temaga siis eelnevalt juba ühendust võtta ning TMW ajaks siin kohtumine kokku leppida või / ja teda oma kontserdile kutsuda.

Aga kes üldse väliskülalistest tulemas on? Täpne nimekiri selgub muidugi alles festivali alguseks, kuid suures plaanis jaguneb see nii, et Tallinn Music Week kutsub laiema profiiliga tegelasi, musameediat, festivalikorraldajaid. Kindlas teemas olulisi tegelasi kutsuvad vastavate showcase’ide korraldajad. Viimased on kindlasti küll kõvasti harjutanud, kuid pole veel päris selgeltnägijad. Selleks, et nad saaks aidata teid just soovitud moel, tuleb selgelt märku anda oma ambitsioonidest. Sellel aastal on kandideerimisvormis selleks ka spetsiaalne lahter. Peaks olema iseenesestmõistetav, et nimelisi soove ei pruugi olla võimalik täita, kuid kui suund on selge, siis kahtlemata tehakse kõik võimalik, et teie osalemine festivalil oleks teile maksimaalselt kasulik.

Märkimata ei saa jätta ka nii üldiselt kui detailides harivat seminariprogrammi, mis on just õige koht aktiivseks osavõtuks. Lisaks sellele, et seal on võimalik küsida teemakohaseid küsimusi ning nii mitmedki asjad endale märgatavalt selgemaks teha, on see ka koht, kus on kindlasti ka kõik olulised delegaadid kohal – avatud ning valmis suhtlema. On üpris hämmastav, et nii mõnedki teist on jätnud selle ülimalt mugava võimaluse kasutamata.

Festivali kasulikkusest on saanud aru ka välisartistid, kellest juba mitmed on andnud märku soovist osaleda. Ehkki festivali fookuseks on tõesti endiselt just Eesti muusika, siis festival ei välista, et ausa konkurentsi tulemusel esineb Tallinn Music Weekil ka sel korral mõni välisesineja. Pole erilist mõtet selle pärast liigselt murelikku nägu teha – suures plaanis peate konkureerima edu nimel nii või teisiti kõikide oma teema artistidega ning kui nö koduväljakul võistlemine on juba üle mõistuse keeruline, siis ehk peaks vaatama kõigepealt ikkagi iseenda seis põhjalikult üle. Tuletan meelde, et ka nemad kandideerivad ning esinevad täpselt samadel tingimustel.

Enne kandideerimist mõelge hoolikalt, kuhu te jõuda tahate. Tehke korda oma koduleht, MySpace, Facebook ja kõik muud, mis teil on. Eesmärk peaks peaks ju olema jätta endast parim mulje. Ja seda tegelikult ka siis, kui Tallinn Music Week pole lähenemas. Seejärel aga esimese sammuni – vajalikke vorme täitma.

Lõpetuseks – kuna mulle hakkas see lause meeldima, siis rõhutan seda veel – Tallinn Music Week on platvorm kvaliteetseteks kontaktideks. Reaalseid kokkuleppeid ei tehta üleöö ning loodud kontaktidest alles sisuline töö algab. Edasi tuleb bändi esindajal teha süstemaatilist ja tarka tööd, et jõuda soovitud tulemusteni.

Jooksva info ja vajalikud vormid leiate järjest täienevalt festivali kodulehelt:
http://www.tallinnmusicweek.ee

Edu!

Veel artikleid