Tallinn Music Week ja Eesti muusika kevad

Kirjutas Ivo Kiviorg
02-03-2009

Vaatamata keerukaks osutunud majandussituatsioonile on kohe-kohe algaval kevadel õhus ka palju positiivset. Alanud on innovatsiooniaasta, Tallinn on alustanud tööd värvika kultuuriprogrammi koostamiseks aastaks 2011, mil Tallinn on Euroopa kultuuripealinn; alguse sai täiesti uutmoodi Eesti Laul, tänavune Presidendivastuvõtt kubises Eesti bändidest ja nüüd, märtsi lõpus leiab aset ka üks täiesti uus ja uutmoodi ettevõtmine – Tallinn Music Week! Ühesõnaga – kutsume üles teid kõiki sõna levitama: ALANUD ON EESTI MUUSIKA KEVAD!

Tallinn Music Week on Eesti muusika festival, mis on võtnud nõuks tõestada, et viimastel aastatel on meil siin välja ilmunud uus ja optimistlik põlvkond poisse-tüdrukuid, kes suudavad mõelda väljaspool väikeriigi kinnismõtteid, ajada oma asja, genereerida julgeid ideid ja teha bändi. Siin ongi nüüd kõigi teie võimalus – kiirelt end Eesti muusika ja bändindusega kurssi viia, sest Tallinn Music Week on nagu Eesti muusika intensiivkursus! Kolme õhtuga 60 bändi kümnel laval, üle terve linna. Tõsi ta on, valik saab olema raske, sest toimumas on palju, aga haarake programmid agaralt näppu ja kiirustage kevadisse Tallinna-öösse bände avastama.

Sel korral ei uuri aga Eesti muusikat mitte ainult me ise, vaid klubides hakkate te nägema ka kaelakaartidega tähtsaid muusikategelasi üle Euroopa, kes on kõik just selle pärast Tallinnasse kohale sõitnud, et Eesti musaelule pilk peale visata. Tegijaid-otsustajaid on olulistelt showcase-festivalidelt nagu EuroSonic, Popkomm, The Great Escape, by:Larm, Cologne On Pop, Spot Festival ja Music & Media, korraldajaid mainekatelt festivalidelt nagu London Jazz, Pori Jazz, Sziget Festival, Provinssirock, Ilosaarirock jne., lisaks promootoreid, mänedžere, agente, plaadifirmasid, kirjastajaid ja muusikameediat – kõik põnevil, mis sel Eestil siis pakkuda ka on.

Innustatuna Eesti noorukese laulja Kerli (Universal) hiljutisest rahvusvahelisest edust, astuvad bändid-lauljad-pillimehed rahvusvaheliste külaliste ja kodupubliku ette oma parima kavaga. Festivali kavas on MTV New Sound of Europe 2007 võitjad Bedwetters, kohalikud superstaarid Tanel Padar & The Sun, plaadifirma Stupido veteranid J.M.K.E., John Peeli lemmikud Röövel Ööbik, kohalikud industriaalmetali ristiisad Pedigree, Soome-Eesti elektro-pop duo Popidiot, tipp-pianist Rein Rannap ja viiulivirtuoos Tiit Kikas, punk-friikshow punt Stella ning lai valik teisi artiste, jazzist metalini. MTV esitletud õhtu klubis Hollywood kannab stiilselt välja ka baltikum-nordic liini, mahutades programmi lisaks kohalikele talentidele ka MTV Baltic eduloobändi Happyendless Leedust ning Soome elektro-punk-rock bändi Disco Ensemble (Fullsteam / Vertigo).

Kõigele lisaks, on Tallinn Music Weeki toetaja ja partner Skype pannud välja Eesti bändidele veel ühe lisapreemia – rahaline auhind artistile, kel Skype’i ja väljamaa külaliste arvates enim rahvusvahelist potentsiaali. Auhind pannakse välja, et pakkuda bändile võimalus midagi kohe oma karjääri heaks ära teha: salvestada video või album, palgata välisprodutsent või saada mõnel muul moel tuul tiibadesse.

Ürituse õnnestumiseks on korraldaja Helen Sildna (Musiccase/BDG) ühendanud jõud Eesti põhiliste festivalide ja korraldajatega, nagu Rabarock, Jazzkaar, Viljandi Folk, Elwood Muusik, Hea Uus Heli, Schilling ning Hard Rock Laager. Helen kommenteerib: „Eesti muusikas on viimastel aastatel paljugi põnevat toimunud. Loomulikult innustab meid kõiki ka Kerli Kõivu edu maailmas – taas üks tõestus, et kui sul on idee, anne ja piisavalt julgust, siis ongi kõik võimalik. Tallinn Music Week plaanib näidata maailmale julget ja innovatiivset Eestit, kes suudab, julgeb ja oskab mõelda väljaspool harjumuspäraseid kinnismõtteid. Muusikatööstuse seisukohalt oleme me siin täiesti puutumata-rikkumata saareke, talent ja muusika on olemas, aga muusikaäri infrastruktuur on välja kujunemata, tänapäevamaailmas, kus aga kogu muusikatööstus on sunnitud uusi mudeleid otsima, oleme ehk mõnes mõttes isegi erilises situatsioonis, võime hüpata üle standardlahendustest, mis nagunii enam ei toimi ja suunduda kohe uute ideede juurde. Just sel põhjusel on mul siiralt hea meel meie edumeelsete partnerite üle nagu Tallinn2011, Skype, Innovatsiooniaasta ja Eesti uuenduslikum hotell Nordic Hotel Forum – meid kõiki ühendab tahe midagi hoopis teistmoodi teha.

Tallinn Music Week’i toetajad on Tallinn2011, Nordic Hotel Forum, Skype, Innovatsiooniaasta, Eesti Autorite Ühing, EAS, Kultuuriministeerium, MTV, Raadio2, Rada7.ee

Piletid kontsertidele on müügil Piletilevis kolmapäevast, 4.märts kell 10:00. Seminarile saab registreeruda www.tallinnmusicweek.ee

Kohtume kevadises märtsi-öös Tallinna linna peal bändijahil!
26-28 märts võid kalendrisse kohe ära märkida.

Kommentaare:

Sten Tamkivi, Skype Eesti juht:
Tarkvara on looming. Samamoodi on seda Eesti disain, arhitektuur, finantsteenused ja muusika. Maailmatasemel looming väärib aga võimalust sedasama maailma vallutada. Kui me laseme siin loodud pärlitel tuhmuda ja kui meil pole julgeid visioone oma paremate palade maailma viimiseks, siis ei kaota ainult maailm. Kaotame ka meie ise. Tallinn Music Weeki toetades tahame anda oma panuse võimsate asjade õnnestumisse.

Aivar Tõnso, Tallinn2011 muusikaprojektide programmijuht:
Sihtasutuse Tallinn 2011 jaoks on Tallinn Music Week esimene täitsa uus projekt, mida üheskoos idee autoriga on ellu kutsutud. Loodame, et aastaks 2011 kujuneb festival üheks Kultuuripealinna aasta muusikaprogrammi põhisündmuseks, mis muudab Eesti muusikaelu rahvusvahelise muusikamaailma üheks lahutamatuks osaks ja seda mitte ainult üksikute tippude tasandil, vaid üleüldiselt.

Anne Erm, Jazzkaare festivali peakorraldaja:
Eesti Jazz on viimastel aastatel hoogsalt edenenud. Palju on noori talente ja uusi projekte, mis väärivad maailmale tutvustamist. Kuna tänapäeval on muusikastiilid üksteise mõjusfääris, siis on vahel isegi raske öelda, kust läheb džäss üle maailmamuusikaks, rokiks või nüüdismuusikaks. Seepärast on võimalik Tallinn Music Weeki kahe õhtu jooksul kuulata kõike. Siia, üsna Euroopa serval asuvasse maanurka, ei satu produtsendid ja kontserdikorraldajad just tihti. Ja kui Eesti džässmuusikud esinevadki Norras, Pariisis või Moskvas, siis sealt neid üles otsida on sama hea, kui otsida nõela heinakuhjast. Teeme Eesti muusika Euroopale tuttavaks.

Kristo Rajasaare, Rabarocki festivali peakorraldaja:
50 aastat nõukogude terrorit ei möödunud valutult kellelegi Eestis, ka mitte popmuusikale. Õigemini – popkultuuril lääne tsivilisatsiooni mõistes ei lastudki tekkida. Meie vanimad pillipoed, rokiklubid ja festivalid on kümneaastased. Veel mõni aasta tagasi oleks Eesti bändide showcase-festival tundunud parimal juhul lihtsalt veidrusena. Täna on pilt hoopis rõõmsam – on väga palju artiste, keda on tõesti POINTI siia vaatama tulla.

Ingrid Kohtla, MTV Eesti PR & marketingi juht:
MTV Eesti kui osa MTV Baltikumist on järjekindlalt tutvustanud kohalikke potentsiaalikamaid artiste – meinstriim-popist padu-indini – kogu Baltikumis ning lennutanud mõned silmapaistvamad omamaised muusikavideod ka teiste Euroopa MTV-de mängukavadesse. Ent üksikutest sähvatustest ei piisa, et agressiivses konkurentsis läbi lüüa. Muusikavideo, see paari minutisse surutud saundi & visiooni sulam on endiselt pea geniaalne promotsioonivahend, ent ta ei eksisteeri vaakumis, vaid annab jätkusuutlikku tulemit siiski vaid artisti toetava leibeli, managemendi jne toel. Iga MTV’s, nädalalehes New Musical Express või mõnel ülemaailmsel popmuusikatööstuse sümpoosiumil promotud "Next Big Thing" käivitajaks on professionaalide armee. Kui kohalik anne ja ambitsioon, mida TMW showcase’idel leidub lademeis, kohtub professionaalse muusikatööstuse võtmemehhanismidega, pole sugugi võimatu, et tulemuseks on miski, mis omab ka globaalset potentsiaali. Kui toimiva väljundi leiab kasvõi mõni esoteeriline nišiartist, võib öelda, et meie kiratsev muusikaeksport on TMW abil saanud uue hingamise.

Gunnar K. Madsen, Taani muusikatööstuse alustalade rajaja ning Danish Rock Councili juht:
Minu soovitus on, et Eesti muusikud ja tööstus töötaksid poliitilistes küsimustes koos, et jõuda samale tasemele, kuhu peaaegu kõigis Euroopa riikides on suure tööga juba jõutud. Selles mängus on raske võita, aga palju rohkem võite kaotada, kui ei paranda oma kultuuri- ja muusikaettevõtluse infrastruktuuri.

Jonas Holst, ülemaailmse publishing firma Sony ATV talendiotsija (A&R):
Meile kui song publishing firmale ei ole Tallinn Music Week mitte ainult fantastiline võimalus oma naabrite ja nende muusikaga tutvuda, vaid tulla ja rääkida Eesti muusikatööstusele, mida me täpselt teeme ja keda esindame, nii oma rahvusvahelises autorite kataloogis kui ka uute ja noorte skandinaavia lugudekirjutajate seas, kellega töötame. Eelkõige aga, et tutvuda uue Eesti talendiga ja kohaliku muusikatööstusega.

Juha Kyyrö, agentuuri Fullsteam asutaja ja direktor:
Ma ootan Tallinn Music Weeki põnevusega. Vaatamata sellele, et meie, soomlased, elame Eestile nii lähedal, ei tea me Eesti muusikast just palju. Nii et saab olema tõeliselt põnev näha, mis Eesti bändidel pakkuda on.

Paul Pihlak, Elwood Muusik:
Eestis leidub piisavalt karismaatilisi artiste, kes ei löö vedelaks ühegi publiku ees. Kui me saame üle oma alaväärsuskompleksidest, kui meie kultuuripoliitika üle otsustajad hakkavad muusikale vaatama avarama pilguga, kui Eesti ettevõtjatel tekib arusaam selle tööstuse strukturaalsest olemusest ja rahvusvahelistest mängureeglitest. Tallinn Music Week on vajalik samm, et need muutused võiksid kunagi juhtuma hakata. Meil kõigil on sellest ainult võita.

Veel artikleid