Kuula: Rattlecan Paintjob - "Vaata ema, muusika"

Mitmesuguseid sõnumeid muusikailmast. Veebruar 2019.

27-03-2019 | kirjutas: Rene13

Ülevaade veebruaris ilmunud muusikaga vähem või rohkem seotud artiklitest. Miks Kanye West muudkui kohtus käib; kuidas sattus suvaline lugu Jaapani edetabelisse; mida põnevat korraldatatakse Venezuelas; kuidas vanamehed italodiscot kuumaks jagelevad; kas drill Londonis on ohtlikum kui Ed Sheeran Indoneesias?


PABLO ELU
Paar nädalat pärast seda, kui Kanye West oli 2016. aastal lubanud, et tema album "The Life of Pablo" on kuulatav vaid Tidalis, oli see saadaval nii Apple Musicus kui Spotifys. Selle peale pöördus Justin Baker-Rhett kohtusse, sest teda oli petetud Tidali kasutajaks hakkama. Nüüd on selle looga lõpuks ühele poole saadud, osapooled lahkusid kohtust, makstes ise oma arved. On huvitav märkida, et selle kohtusaaga jooksul jõudis striimiplatvormide ekslusiiv suurte labelite veto tõttu peaaegu välja surra ja Amazon Musicu toel uuesti tagasi tulla.

https://www.theverge.com/2019/1/31/18205754/kanye-west-tidal-lawsuit-life-of-pablo-apple-music

Loetud päevad hiljem kutsuti Kanye kohtusse sama albumi avaloo "Ultralight Beam" tõttu, sest seal kasutatud helisämpli eest olla jäänud "õiglane tasu" osaliste vahel jagamata. Loos on kasutatud 4-aastase adopteeritud lapse juttu ja hetkel ei saa keegi aru, millistele vanematele ja mida on lubatud ja kas mõni neist lubadustest üldse täidetud on.

https://www.complex.com/music/2019/02/kanye-west-sued-over-ultralight-beam-sample


KÜBERPUNK
Veebruari alguses oli Jaapani Hot 100 edetabelis ühtäkki 18. kohal ansambli Dinosaur Jr. pala "Over Your Shoulder", mis ilmus ligi 25 aastat tagasi. Olukorral puudus mõistlik seletus.

Detektiivitöö järel saadi kokku sündmuste ahel, süüdlaseks osutus internet:
* 15. aasta eest oli Jaapanis populaarne reality-sari "Gachinko Fight Club", milles mainitud lugu regulaarselt kõlas;
* Billboard mõõdab ka mängukordi Youtubes;
* piraadid laadisid Youtubesse "Gachinko Fight Club" jaod, mis levis soovituste põhjal sadade tuhandete vaatajateni;
* ajaks kui lugu edetabelisse ilmus, oli piraatsisu maha võetud.

https://gizmodo.com/how-tv-pirates-accidentally-pushed-a-25-year-old-indie-1832532538

Marshmellow andis 10-minutilise kontserdi võrgupõhises löömamängus Fortnite, mida külastas üle 10 miljoni mängija. Hoolimata relvastatud publikust ühtegi intsidenti ei registreeritud. Võrreldes raadios või teles kõlava kontserdi jõudmisega miljoniteni, seisneb võrgumängus korraldatud kontserdi puhul põhimõtteline erinevus võimaluses kogu üritus kultuuri allakäigu argumentidel hukka mõista.

https://www.theverge.com/2019/2/21/18234980/fortnite-marshmello-concert-viewer-numbers



NOORUS ON HUKAS
Ajal, kui maailma suurim poistepunt on Lõuna-Koreast, kohtu kainuse asemel otsustavad asjade üle pööbli pahameelepuhangud, üks 20. sajandi tuntumaid muusikuid ei saa rahu ka surnuna, koduperenaised kuulavad hiphoppi ja tegutseb Uudo Sepp, on Inglismaal 1000. kuni 17-aastase peal läbi viidud küsitluse tulemusel selgunud, et 67% vastanutest ei lase end viimastest arengutest heidutada ja tegeleb mingil moel muusikaga. Seal hulgas on haridussüsteemist väljapoole jäävate muusikavideode valmistamine, biitide keevitamine, plaatide mängimine ja isegi karaoke.

https://completemusicupdate.com/article/67-of-young-people-are-making-music-just-not-in-a-way-traditional-educators-might-recognise/

Bandcampi blogi tutvustab Sahara elektroonilise muusika avangardi. Nigeri artist Hama, kellel on Yamaha PSR-64 ja piraaditud Fruity Loops.

https://daily.bandcamp.com/2019/02/27/hama-feature/


UUED TOOTED KAUBANDUSES
Pisikeste piltide litsentseerimisest tulusa äri teinud ettevõte emoji® tuli lagedale ansambli KISS emojidega, mis annab alust oletada, et hetkel hüvastijätutuuril viibiv bänd elab dekoratsioonielemendina ilmselgelt kauem kui lavajõuna.

http://www.blabbermouth.net/news/kiss-and-emoji-company-join-forces-for-unique-collaboration/

Jõudsalt moemaailma tungiv Justin Beber suutis läbi müüa terve seeria täiesti suvalisi rõivahilpe, mida eristab teistest täpselt samasugustest erinev logo. Kui elu unistuseks on olnud kentsaka lõikega pruunid lühkarid, hinnaga 138 taala paar, mille esiküljele on kärsatatud suurelt "drew" logo, siis on jama majas, sest neid pole rohkem saada.

https://www.hypebot.com/hypebot/2019/02/wear-justin-biebers-middle-name-on-your-crotch-for-138.html


ANDMEMAAGIA
Rootsi ettevõte Amuse on välja tulemas teenusega, mis lubaduste kohaselt ennustab saadaolevate andmete põhjal artisti järgmise poole aasta litsentsitasud ja lubab selle avansina välja võtta. Kui ennustused ei päde, siis artist vahet oma taskust kinni maksma ei pea.

https://www.rollingstone.com/music/music-news/amuse-music-startup-future-royalties-786154/

https://amuse.io/fast-forward



VENEZUELA SEEP
Aasta üks koomilisemaid juhtumeid leidis aset riigis, mille juhtimisega ei saa hakkama isegi elukutseline bussijuht. Richard Branson ja co korraldasid Colombiat ja Venezuelat ühendaval sillal kontserdi "Venezuela Aid Live", et püstinapakate juhtide küüsis vaevlevate Venezuela elanike toetuseks raha koguda ja ühtlasi on humanitaarkriisi toel ja laululaskmise saatel enda maine kujundamine vana briti komme nagunii. Esinesid latiinotähed ja kohal käis üle veerand miljoni pealtvaataja. Naljaka kokkusattumusena kadus Venezuelas ülekannet näidanud telekanalite levi ja mingil põhjusel jupsis kontserdi ajal ka Youtube.

Venezuela pealik Maduro lubas, et korraldab teisel sillapoolel vastukontserdid. Kutsututest ei tahtnud seal keegi eriti esineda, välja arvatud entusiastlik Roger Waters, keda keegi pole kutsunud, aga kes saatis kontserdil näitamiseks sellegipoolest mingisuguse koduvideo. Seda jama vaatas kohapeal paartuhat külastajat.

https://www.rollingstone.com/music/music-latin/roger-waters-venezuela-aid-live-concert-richard-branson-794610/



JUMAL OTSUSTAS ÜHTE MEEST DUUBELDADA
Pikk ja lõbus lugu, kuidas italodisco staar Den Harrow oli tegelikult vähemalt kaks meest. Üks, kes laulis ja teine, kes esines. Tänapäevaks on nad üks, kes ähvardab ja esineb siiamaani ja teine, kes möliseb ning avaldab väga kahtlaseid muusikavideosid.

https://www.gq.com/story/dons-of-disco




OHTLIK KRAAM
Kokkuvõte, mis on vahepeal toimunud UK drill muusika skenes. Drill on karm noortegängide viljeletav ähvardusräpp, milles loetletakse nimesid ja kohti. See on hetkel ainuke UK tõsiseltvõetav žanr, sest seda võtavad tõsiselt nii jõuorganid kui osa avalikust arvamusest, tõenäoliselt tõsisemalt kui artistid ise.

Markantsemate näidetena tohib punt 1011 kirjutada uusi lugusid ainult politsei loal ja Londoni politsei nõudmisel on Youtube eemaldanud kümneid videosid, sest drill põhjustab vägivalda.

https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/feb/06/dont-censor-drill-music-listen-skengdo-am

Kuna Venemaal ei oska noorsugu korralikku muusikat teha - proovi kuidas tahad, ikka tuleb välja moraalselt kahtlane kraam - on härra Putini ettepanekul alustatud popmuusika toetuste programmiga. Ekspertkomisjon teeb kindlaks, mida noored eelistavad ja riik paneb õla alla. Ettepanekutele ollakse avatud kuni septembrini. Võimalik, et tegemist on jätkuga plaanile räppmuusikat rohkem kontrollida.

https://www.billboard.com/articles/business/8499804/vladimir-putin-russia-pop-music-support-rap-crackdown

Indoneesia Lääne-Jaava provintsis keelati päevasel ajal 85 moraalselt mittekorrektse muusikapala avalik mängimine, kuna lood on ülearu tiirased, solvavad ja objektifitseerivad naisi. Keelatud palade hulka kuuluvad Ed Sheerani "Shape of You", Ariana Grande "Love Me Harder" ja Bruno Marsi "That’s What I Like". Kella 22 ja 3 vahel võivad need nurjatud palad siiski kõlada.

https://www.theguardian.com/world/2019/feb/27/pornographic-songs-by-ed-sheeran-and-ariana-grande-banned-in-indonesian-province

The Guardian on koostanud parimate bännitud lugude edetabeli.

https://www.theguardian.com/music/2019/feb/14/the-greatest-banned-songs-of-all-time-ranked

Internetti pääses Stasi koostatud subkultuuride määramistabel aastast 1985. Kõige huvitavam on sealt vahest teadmine, et hallides ülikondades julgeolekutöötajate jaoks olid bluesifännid harilikud parmud.

http://www.openculture.com/2019/02/east-german-secret-polices-illustrated-guide-for-identifying-youth-subcultures.html



ON JA NAGU POLE KA
The Conversatsion on avaldanud arvamusloo, kuidas akadeemia kägistas jazzi. Püstitatakse hüpotees, kuidas elusast tantsumuusikast sai eluvõõras tuimapanemine ja kohustusliku hea maitse komponent pärast seda, kui haridusasutustes hakati žanri vastu tundma kõrgendatud huvi. Selle kõige kiuste tarvitatakse jazzi siiski endiselt hea meelega, aga seda lihtsalt ei nimetata jazziks, sest sisuliselt on jazzalbumid ka nii Kendrick Lamari "To Pimp a Butterfly" kui David Bowie viimane.

https://theconversation.com/did-academia-kill-jazz-110485


The Quietus jätkab mõjuagendi tööd Venemaal toimuva tutvustamise näol, seekord on tähelepanu all Moskva. Põhjapaneva avastusena tuleb välja, et moskvalased, nagu inimesed igal pool mujal, virisevad asjade üle, mida nad ei saa muuta ja see väljendub ka muusikas. Täpsemalt on tüliks Moskva laiuskraadid, mistõttu on talved pikad ja kliima vilets.
Artiklile on lisatud mitmekülgne muusikavalik, milllest eraldi joonistub välja Moskva dronejazz või darkjazz artistide loetelu, mis on põhimõtteliselt käputäie inimeste tehtavad sada bändi.

https://thequietus.com/articles/26019-buttechno-glintshake-new-weird-russia-review



KUULDUSI RINDELT
Kohe-kohe vaesuse, viletsuse ja piraatluse tõttu kokku kukkuva muusikatööstuse üks suuri, Universal Music Group (UMG), teatas, et 2018 esimesed 9 kuud olid nende ajaloo parimad - võrreldes varasema aastaga oli käibe kasv üle 9%. Ettevõtte turuosa ilmestab kõige paremini, et iga viiest Ühendriikides striimitud loost on kaks Universali artistid.

https://www.musicbusinessworldwide.com/universal-just-had-the-best-year-for-any-music-company-ever/

Kuna UMG emafirma Vivendi plaanib 50% UMGst maha müüa, püüavad erinevad investeerimispangad ettevõtte väärtust hinnata. Siiamaani on kõige optimistlikum olnud Morgan Stanley, pakkudes ettevõtte turuhinnaks 42 miljardit dollarit. See on praktiliselt samas suurusjärgus Ühendriikide muusikatööstuse aastakäibega.

https://www.musicbusinessworldwide.com/universal-music-group-is-being-valued-at-42bn-and-could-set-in-motion-a-major-label-sales-frenzy/

Ühendriikides, aga ilmselt sarnaselt ka teistes riikides, saavad aegajalt kokku kolm inimest, kes otsustavad, mis on muusikapala õiglane hind. Seekord otsustas Copyright Royalty Board, et järgmise viie aasta jooksul kerkivad mehaanilise muusika tasud 44%. Mehaaniline muusika on tehniliste vahendite abil taasesitatud muusika.

Apple, millel on raha nagu ratsahobusel sitta, oli nõus, oletatakse, et Spotify, mis on aastaid miinust tootnud, võib hakata sõdima.

https://www.hypebot.com/hypebot/2019/02/nmpa-warns-spotify-may-declare-war-on-songwriters-over-44-royalty-rate-increase.html

https://www.musicbusinessworldwide.com/a-44-streaming-royalty-rise-is-now-locked-in-for-us-songwriters-so-long-as-the-likes-of-spotify-dont-declare-war/


Spotify ostis kaks suurt podcastifirmat, sest inimesed kuulavad peale muusika ka jutusaateid. Spotify enda hinnagul võiks see näitaja olla 20% ringis.

https://www.musicbusinessworldwide.com/spotify-paid-343m-for-podcasting-companies-gimlet-media-and-anchor/


Nädal hiljem tuldi lagedale uudisega, kuidas veebruari lõpus ilmub BBC'ga koostöös toodetud kaheksajaoline podcastisari "Stay Free: The Story of The Clash", mille loeb sisse Chuck D.

https://www.loudersound.com/news/stay-free-the-story-of-the-clash-hits-spotify

Spotify oli avamas oma putkat Indias, mille peale Warner Music Group (WMG) otsustas jõudu demonstreerida ja laienemine lükkus pisut edasi. Suurtel on Spotifyga oma diilid, mis sisaldavad avansse ja garanteeritud rahavooge. Vastutasuks saab Spotify õiguse kasutada nende katalooge, et kasutajatel oleks midagi kuulata. Spotifyle sellised diilid ei meeldi, suurtele ei meeldi jällegi Spotify hinnakujundus, kasutaja kohta teenitakse liiga vähe. Esialgu on õrn tasakaal pidanud, aga India juhtumi puhul toimus päris laupkokkupõrge, milles WMG sai näidata, kui palju nemad mängu kontrollivad. See seletab, miks Spotify ei soovi jääda tehnoloogiafirmaks, vaid trügib julgelt plaadifirmade mängumaale.

https://www.musicbusinessworldwide.com/warner-vs-spotify-whats-really-going-on/

Rene13
Sage kirjasaatja Tallinnast. Eelkõige huvitatud sigakoertest.

Vaata selle autori kõiki artikleid »

thon
27-03-2019
kell 16:55

Kuidas nende meemidega nüüd on, kas autoritasud makstud?

Rene13
27-03-2019
kell 19:29

EU esimene IT-mees Ansip ei ole kontonumbrit veel millegipärast andnud, ei saa kasutustasu maksta kui pukis olev taat niimoodi jukerdab.

Muidu meemide asi on ülereageerimine ja mõõdalugemine algusest peale olnud (kuigi automaatfiltrite rakendamine vähese mõistuse ja suure agaruse tingimustes võib selleni viia), siin oleks kohasem artikkel 11 tekstis olnud hüperlingiseadus, mis hilisemas tekstis lükati artiklisse 15 ja millega soovitakse reguleerida ajakirjandusväljannete sisu jagamist sotsmeedias (rada on samuti sotsmeedia). Aga siin on tegemist hariduslikel eesmärkidel tehtavate ümberjutustustega ja autoriõiguste mafioosnikutel pole suurt midagi teha.

thon
28-03-2019
kell 16:57

y