Mitmesuguseid sõnumeid muusikailmast. Oktoober 2018.

14-11-2018 | kirjutas: Rene13


Ülevaade oktoobris ilmunud muusikaga vähem või rohkem seotud artiklitest. Kuidas jampsida möminaräpist; missugust poliitilist äärmust Taylor Swift ei ole veel närvi ajanud; mismoodi tarvitab muusikat arenenud maailm; mis instrumendile britid pihta on saanud; miks keskkõrvale muusikakuulamine ei pruugi sobida; milline Feeliks on tõusmas tuhast ja kuidas ameeriklastel muusika uutmine välja kukkus.


MÕMINARÄPIST SAAB RÄÄKIDA VAID MÕMISEDES
Nüüdseks ka koduperenaiste heakskiidutasemeni jõudnud mõminaräpi pooluseid uurib kultuuriteoreetik Adam de Paor-Evans, kes on jõudnud intellektuaalse läbimurdeni:

* Mõminaräpp on muusikaliselt kaasahaarav, mis on aidanud kaasa selle populaarsusele.

Lisaks valik äärmiselt spekulatiivse iseloomuga argumente, miks just nüüd populaarne, peale tõdemuse, et ahvide ajast kuni viimaste aastateni mõminaräppi lihtsalt ei olnud olemas:

* Mõminaräpp sai sündida tingimustes, kus dromosfäär on nii infotiine, et info omandamiseks tuleb hoogu maha võtta. See tekitab piknoleptilise teadvuse - sellistes aeglustamiste ja kiirendamiste vahelistes pausides mõminaräppi luuakse. (St. äärmiselt huvitav viis öelda, et mõminaräpp valmib internetiühendust omavate teismeliste magamistubades.)

(Vahele ka sõnaselgitusi. Mõisted "dromosfäär" ja "piknoleptiline" pärinevad siinkohal kultuuriteoreetiku Paul Virilio mõtetest. "Dromosphere" – the sphere within the evolution of humanity where speed inevitably causes the accident; "picnolepsy" – an almost epileptic consciousness generated by the perceived speed and immediacy of the world.)

* Mõminaräpp kanaliseerib läbi arusaamatu sõnapudru piknoleptilist teadvust, markeerides aineliste staatussümbolite tähistajaid vaid möödaminnes. (St. peale raha, droogide ja autode mainimise ei saa ülejäänud laulusõnadest hästi aru.)

* Mõminaräpp on leevendus elu nähtamatult kiiremaks muutumisele, kuigi toimib sellesama, kiirenemist tingiva ühekordseks kasutamiseks mõeldud tarbimistsükli sees. (St. mõminaräpp leevendab seda, mida ise juurde toodab ja see saadus on nähtamatu - siin peaks juba sekkuma pendlimehed.)

* Mõminaräpp kommenteerib ja vahendab laiemat sotsiaalset konteksti, kuigi ei ole sotsiopoliitiliselt teadlik. (St. mõminaräpp teeb palju sõnu, aga sel on väga vähe öelda, see on eelkõige dekoratiivne.)

https://theconversation.com/mumble-rap-cultural-laziness-or-a-true-reflection-of-contemporary-times-85550


AAFRIKA, MIDA POLE OLEMAS
Rob Sheffield kirjutab ajakirjas Rolling Stone, kuidas ansambli Toto lugu "Africa" on jõudnud hipsterite heakskiidutasemeni.

* lugu on jabur ja see on aidanud kaasa selle populaarsusele.

https://www.rollingstone.com/music/music-features/toto-africa-the-new-anthem-747262/


OIGE JA VASEMBA
Pikalt radikaalsete parempoolsete soosingut nautinud sinisilmne heledanahaline blondiin Taylor Swift leidis, et võtab selles küsimuses kommando üle ja otsustas fännidele näidata, kelle poolt vahevalimistel valida, asudes avalikult toetama Tennessee osariigi demokraatidest kandidaate. Alt-right olla marus.

https://bigthink.com/politics-current-affairs/taylor-swift-politics

Swift on provokatiivne mitmekülgselt, varasemalt on ta suutnud endast välja ajada ühe teise end doktriinidega vigastanud fanaatikute seltskonna liikmeid.

https://www.thelily.com/feminist-attacks-on-taylor-swift-reveal-something-very-ugly-about-the-movement/

Suurde mängu on sekkunud ka artist Ye, keda varem teati kui Kanye West, kes on polymath ja kõige andekam inimene maamunal. Kõigepealt kohtus ta härra Trumpiga, kes on Ameerika Ühendriikide president, kandes MAGA nokatsit, sest see tekitas tunde, et ta on Superman, kes on üks koomiksikangelane. Peale jäägitu toetuse lubamist härra presidendile tõstatas Ye kokkusaamisel ka oma vaimse tervise küsimuse. On alust kahtlustada, et ta ei olnud ainuke, kes seda tegi.

https://www.politico.com/story/2018/10/11/kanye-west-donald-trump-meeting-894725

Mõni nädal hiljem võttis Ye oma toetuse presidendile tagasi ja pühkis käed poliitikast puhtaks.
Kõrgema poliitilise suhtlustava kohaselt toimus see kõik Twitteris.
Ühtlasi pandi Ye pärast presidendiga kohtumist tanki, ta nimetati "Blexit" liikumise logo autoriks. Blexit on oktoobris alanud kampaania, et mustanahalised demokraatide parteist vabariiklaste hulka üle tuleks.

https://www.theatlantic.com/entertainment/archive/2018/10/kanye-west-trump-disavowal-tweet/574501/

Meenutuseks, 1970. aastal kohtus Elvis Nixoniga, pakkumaks oma teenuseid võitluses ameerikavastaste ilmingutega, nagu näiteks narkootikumid ja The Beatles. Vastutasuks soovis Elvis föderaalse narkoagendi ametimärki, mille mänguversioon talle ka anti.

https://www.smithsonianmag.com/history/when-elvis-met-nixon-69892425/


AMEERIKA MÄGEDES
Visual Capitalist jagab graafikut, kuidas Ühendriikide muusikaturu käibed (inflatsiooniga arvestatud) on alates 77. aastast liikunud. Läheb raskeks öelda, milline punkt seal kõveral on turu normaalne olukord, sageli tuuakse võrdluseks tipp ja lähtutakse sellest. Igas teises valdkonnas naerdaks selline lähenemine välja, sest tuntakse mõistet ajalooline keskmine.
Äkki on hoopis normaalsem olukord selline, et tootjate kontroll on väiksem ja füüsiline ongi fännidele mõeldud luksuskaup, mida igaüks ei ole sunnitud tarbima? Võrdluseks võib tuua lendamise, kus kõik ei sõida esimeses klassis, sest on valikuid - kogemus on erinev, aga kohale jõutakse ühtmoodi.

http://www.visualcapitalist.com/music-industry-sales/

Rahvusvahelise Fonogrammitootjate Föderatsiooni iga-aastase Music Consumer Insight Report andmetel tarvitab 86% kuulajaid muusikat interneti kaudu, 75% pruugib selleks telefoni.
38% tarbijatest pruugib muusikat viisil, mis rikub ühel või teisel moel autoriõigusi, kolmandiku ulatuses on tegemist striimiripiga, et oleks võimalus kuulata offline.
Raport põhineb 20nel põhiturul tehtud küsitluse põhjal, kust tuleb ~91% muusikatööstuse käibest. Välja on jäetud Hiina ja India, mida on käsitletud eraldi.

https://torrentfreak.com/globally-almost-four-out-of-ten-music-consumers-are-pirates-181010/

Huvilised võivad raporti allal laadida IFPI lehelt:
https://www.ifpi.org/consumer-research.php


TAPEEDIVARGAD
Muusikaturu põhiriikides (va Jaapan) läbi viidud uuring näitas, et väikettevõtjad ei kipu maksma avaliku esitamise litsentsitasusid ja striimivad koduseks tarvitamiseks mõeldud või lausa tasuta kontode alt. Muusikatööstuses jääb seetõttu hinnaguliselt 2,65 miljardit dollarit aastas teenimata.

https://www.digitalmusicnews.com/2018/10/16/latest-soundtrack-your-brand-nielsen-music-industry-study/

Kuna tapeediartistidel on seetõttu kehvad ajad, on nad sunnitud tegema kahtlaseid kompromisse.
Marilyn Manson müütab oma näopildiga dildosid ja Post Malone on teinud eksklusiivse tehingu eksklusiivseid jalavarje tootva eksklusiivse ettevõttega Crocs.

https://pitchfork.com/news/marilyn-manson-is-selling-dildos-with-his-face-on-them/

http://www.vulture.com/2018/11/post-malone-partnered-with-crocs-for-a-shoe-and-it-sold-out.html

Kui huvitab, mis tapeedimuusika turul täpsemalt toimub, siis kõigest 3000 dollari eest on võimalik lunastada pdf-formaadis raport, kus on kõik kirjas.

https://www.wiseguyreports.com/reports/3105814-2018-global-background-music-industry-depth-research-report


BRITID ON KITARRILE PIHTA SAANUD?
Noisey on avaldanud arvamusloo, kuidas brittide kitarrimuusika ei ole viimane kümnend olnud cool, kümnekonna bändi põhjal tehakse kaugeleulatuvaid üldistusi. Maksab lisada, et see on mingi briti eripära, et muusikast rääkides lähtutakse siiamaani kirgliku agarusega klassiteooriast, kasutades selle kõige primitiivsemaid vorme (mis laias laastus jagab kuulajad kolmeks grupiks ja siis vägisi jagatakse pundid nende vahel ära).

* Kitarribändid ei ole osanud kasutada sotsmeediat, nad ei ole mõistnud nutitelefoni ega striimimise võimalusi levikanalina, samas uued on selle mudeli läbi hammustanud (näiteks The 1975).

* Uuemad kitarripundid ei viljele enam rokenrolli keskklassi võsukestele (UK's 60% väidab end olevat töölisklass, kuigi töö iseloomu ja sissetulekute põhjal on seda vaid 25%).

* Vabanetud on minevikukrambist ja olnu imiteerimise asemel tegeletakse aktuaalsete küsimustega, lausa poliitilistega (näiteks Fat White Family).

* Bändid ei püüa olla valjult coolid, vaid nad suhtlevad fännidega tähendusrikkamal moel, lad-tüüpi kvaliteedid on asendunud kunstikoolikvaliteetidega (näiteks Idles, kelle pluss on selles, et nad ei ole Kasabian).

https://noisey.vice.com/en_us/article/d3qwxy/how-british-guitar-music-caught-up-with-the-world

WSJ vahendab, et konsterdilkäijad on kitarrile samuti pihta saanud, sest käibe põhjal läinud aasta top 100 tuuri reastades avastati, et 55% käibest tegid rockpundid ning hiphop ja R&B artiste oli selles nimekirjas vaid 2. Kuigi hiphop ja R&B valitsevad edetabeleid ja on üleüldse enim kuulatavad žanrid.

https://www.wsj.com/articles/rap-is-huge-but-on-the-concert-circuit-rock-is-king-1538575751

Metal Hammer'is arutleb Dom Lawson Metallica näitel, mis võiks olla konsterdipileti õiglane hind ja jõuab oletuseni, et kui album on eelkõige kontserttegevuse promoks, mitte vastupidi, siis on igati õiglane ja hea, et tippbändi konsterdipilet maksab sama palju või rohkem kui 12 kuud striimiteenust.

https://www.loudersound.com/features/if-you-want-a-big-rock-show-you-have-to-pay-for-it


EVOLUTSIOONILISED VASTUNÄIDUSTUSED MUUSIKALE
Regulaarne muusika tarvitamine ei ole inimesele evolutsiooniliselt omane, sest teistsugusel juhul peaksid kuulmisrakke katvad kuulmekarvad olema taastuvad. On huvitav, et need on taastumatud just imetajatel ja inimene on ainuke imetajaliik, kes tarvitab muusikat aja dekoreerimise eesmärkidel.

Taaskord on teadus sekkunud asjade loomulikku korda ja on leitud mooduseid keskkõrvas asuvate kuulmekarvade taastamiseks. Kuulmerakkude taastumise protsessi ergutamiseks kasutati hiirte puhul edukalt viirust, geeniteraapiat ja kaht sorti ravimit, mis aktiveeriks vajalike retseptorite signaalkanaleid. See annab loodust, et kunagi saab sedalaadi kuulmiskaotust hõlpsasti ravida.

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/10/181015132953.htm


TARKVARAIME
Kaubamärgi Winamp praegune omanik Radionomy teatas, et 2019 ilmub versioon 6, seniks pakuti uuendusi versioonile 5, mida uuendati viimati aastal 2013. Maailma arvutiteadlased ja tarkvaraentusiastid on imestunud, kuidas on võimalik, et üks programm on töötanud 5 aastat ilma uuendusteta ja on terve selle aja olnud oma valdkonnas ainuke, mis ei aja kasutajaid närvi (kui ERR'i podcastide kuulamine välja arvata).

https://techcrunch.com/2018/10/15/winamp-returns-in-2019-to-whip-the-llamas-ass-harder-than-ever/


SU NÄGU KÕLAB TUTTAVALT
On leiutatud mitmekülgne muusikaline liides Mugeetion, mis tõlgib näoilmed infoks, mille põhjal annab moduleerida signaali, millel võib olla mõningane muusikaline mõte.

https://arxiv.org/abs/1809.05502
https://www.youtube.com/watch?v=HdAtZXEHhk4&feature=youtu.be

Charli XCX video "1999" juures kasutati deepfake algoritme, sest nii sai 99. aasta vaibi kiiremini imiteerida kui stuudios kostüüme ja meiki vahetades. Siiamaani on deepfake'i kasutatud peaasjalikult pornovideotesse kuulsuste nägude lisamiseks, aga tehnoloogialt oodatakse suurt tulevikku desinformatsioon valdkonnas.

https://www.theverge.com/2018/10/11/17963166/charli-xcx-1999-video-spice-girls-deepfakes-ryan-staake


KUULDUSI RINDELT
Facebook'i poolt plaadifirmade ja striimikeskkondadega tehtud diilid hakkavad lihaks saama. On valminud tarkvaraline nipsasi, mis lubab Facebooki laetavatele fotodele ja videotele muusikapalu lisada. Lubatakse, et edaspidi saab end iseloomustava muusikapala lisada ka oma profiilile nagu oli MySpace's. Glitteriga gif'ide kohta esialgu andmed puuduvad.

https://newsroom.fb.com/news/2018/10/more-ways-to-share-and-connect-with-music-on-facebook/

Apple Music palkas Asaii juhtivtöötajad. Asaii on keskkond, mis kirjade järgi on automatiseeritud vaste A&R tegelasele, mis lubaduste põhjal leiab järgmise Justin Bieberi enne kõiki teisi ja lisaks laseb monitoorida artisti käekäiku üle terve interneti.

https://techcrunch.com/2018/10/15/apple-asaii-apple-music/

SoundCloud tõi lagedale SoundCloud Premiere, mis võimaldab artistidel otse SC'ga diilitada, ilma et vahemehed teenistuse laiali veaks. The Verge siiski palus vahemehe lepingutingimusi kommenteerima ja leiti, et leping on nagu päris - artistile jääb õigus teha muusikat ja kui ta suu peab, siis võib teinekord ka tasu saada.

https://www.theverge.com/2018/10/26/17968694/soundcloud-new-artist-contract-indie-musicians-label


MODERNISEERITUD MUUSIKA
Ühendriikide president vermis mõlemas kojas heakskiidetud Bob Goodlatte nimelise muusika moderniseerimise ettepaneku seaduseks. Tunnistajatena viibis kohal esinduslik valik kentsakate vuntsidega mehi.

* Muusika mehhaanilise taasesitamise õigustega hakkab majandama selle jaoks eraldi loodud organ MLC (Mechanical Licensing Collective), mille esimeseks ülesandeks on luua andmebaas, kus on kirjas muusikapalade sõnade ja viiside õiguste omanikud.
Kentsakas nimetus on jäänud isemängivate klaverite ajast, kui noodilehetööstus lobistas Kongressi täiendama autoriõiguste seadust niimoodi, et muusika taasesitamise eest isemängivas klaveris tuleks loo autoritele samuti obrokit maksta. See on viinud kentsaka olukorrani, kuidas sämplimiseks on vaja kaht litsentsi - kui ainult mehhaanilise taasesitamise oma, siis võib sämpeldada, aga sämpli peab ise sisse mängima, üheltki kandjalt võtta ei tohi, see nõuab eraldi luba.
Peamiselt on see üks osa legaalse kaverdamise protsessist ja siiamaani ei ole need tasud striimimise puhul infopuudusel alati õiguste omanikeni jõudnud.

* Varasem föderaalne autoriõiguseseadus ei katnud enne 1972. aastat plaadistatud loomingut, fonogrammi kasutamise küsimustega pidi jändama osariigi tasemel. Ühest küljest juriidiline peavalu, teisest küljest andis see RIAA maffiale hea võimaluse vanema loomingu striimimise eest erinevaid rahapommimisskeeme välja töötada. Vahepeal nikerdati ka seesugune lähenemine kokku, et remaster on uus lindistus, millele kehtivad hilisemad seadused. Nüüd kehtib autorikaitse ka vanadele lindistustele ja justkui tabati mitu kärbest ühe hoobiga. Kuigi lahendamata on küsimus, kes maksab vanade lugude autoriõiguste registreerimise, mis aastal 2011 olla olnud 35 dollarit albumi kohta ja pidi plaadifirmadele üle jõu käima.

* SoundExchange, mis loodi kaabel-, online- ja satelliitlevist esitamistasude kogumiseks, hakkab kogutud summadest edaspidi ka lindistamise juures olnud asjapulkadele, nagu näiteks produtsendile, miksijale jne üht-teist laiali jagama. See on ilmselt esimene kord, kui muusikaprodutsentidel on autoriõiguste juurde asja.

Kuna seaduse vastuvõtmise järel hakkas ilmuma palju väga ümmargusi ja üksmeelselt heakskiitvaid seisukohavõtte nii siit kui sealtpoolt striimi rindeliini, peab olema asi segasevõitu. Pole ka ime, sest 19. sajandit on püütud paaritada internetiga.

https://www.digitalmusicnews.com/2018/10/11/donald-trump-music-modernization-act/


MODERNISEERIMATA MUUSIKA
Ilmunud on kaks ülevaatelugu žanritest. Pitchfork viib käekõrval läbi lindpriikantri ja BandCamp tutvustab nelja klassikalise ja nelja žanritruuduse vastu eksinud pundi põhjal funeral doom'i, žanri, mis eriti kuskile arenema ei kipu, kuna oli juba sündides täiuslik.

https://pitchfork.com/features/lists-and-guides/the-story-of-outlaw-country-in-33-songs/

https://daily.bandcamp.com/2018/10/31/a-guide-to-the-glorious-miserable-world-of-funeral-doom/


FORMAADIROMANTIKA
13. oktoobril toimunud kassetipoepäeva puhul avaldas Discogs terve nädala teemakohaseid lugusid, meeldejäävamad nopped kõlavad järgmiselt:

* Kasseti tagasitulekut veavad Discogsis peamiselt black metal, punk, noise, ambient ja eksperimentaalne elektroonika.

* Plaadipoetöötaja selgitab "tagasituleku" mahtusid. Viimasel neljal aastal on kaupluses kasvanud kassetimüük kokku fenomenaalsed 35%, see moodustab kaupluse kogumüügist juba fenomenaalsed 0,4%.

https://blog.discogs.com/en/cassette/

Rene13
Sage kirjasaatja Tallinnast. Eelkõige huvitatud sigakoertest.

Vaata selle autori kõiki artikleid »

Osmium
14-11-2018
kell 20:30

Kuulmerakke katvad kuulmekarvad? Oled sa selles kindel? Ma ei saa küll hetkel tõendusmaterjalile viidata, kuid olen üpris kindel et kuulmerakud ei ole karvased. Pigem on kuulmerakul väljasopistused, mis meenutavad elektronmikroskoobiga vaadates karvakesi.
Samas, meie seas on isendeid väga karvaste kõrvadega, nii et mõistan millest selline arusaamatus võis tekkida. Phhhiihihhihihi.

Rene13
14-11-2018
kell 22:34

Kuna siiamaani puudub majapidamisest meditsiinisõnastik, pidin vasted interneti eestikeelsest otsast kokku ajama, mis pädevuse ega sisukusega sageli ei hiilga. Korrigeerin hea meelega, kui panna kuulmerakkudest eenduvad kiud siis oleks arusaadav lihtsurelikule ja ei ajaks naerma ka asjatundjat?

Osmium
15-11-2018
kell 09:14

Mulle isiklikult tundub, et kiud ei sobi, sest need "karvakesed" on dünaamilise ainevahetusega raku struktuurid, mitte lihtsalt mingid elutud kiud nagu köied vms

Rene13
15-11-2018
kell 16:13

Aavik ütleks tolgendid.

Osmium
15-11-2018
kell 21:55

Ma ütleks pigem õõtsutid, kuulmeraku õõtsutid, sest need ei tolkne, need õõtsuvad ning sellega seoses toimub ioonkanalite avamine ja sulgemine - see on funktsionaalne protsess, mis oleks alatähtsustatud kasutades mõistet "tolgend". Samas, kurat, õõtsumine kui selline on ka suht totter tegevus ju. Ilmselt pean lihtsalt sõna "õõtsuma" ilusamaks ja ühtlasi pean silmas seda, et need karvakesed on vedeliku sees.
Teaduses on olulisem "leid" ja "nähtus" ja "seos". Nende nimetamine on juba nagu meelelahutus. Teaduri jaoks isegi ohtlik meelelahutus. Kui leidudele liigselt proosalisi ja inimkeskseid tähendusi omistada JA unustada et oleme seda meelevaldselt teinud, siis kaotame objektiivsuses ning teeme võib-olla valesid järeldusi või oletusi.
Rada7 kasutajatele on see siin täiesti ohutu meelelahutus eyes

ivo
16-11-2018
kell 14:44

WSJ vahendab, et konsterdilkäijad on kitarrile samuti pihta saanud, sest käibe põhjal läinud aasta top 100 tuuri reastades avastati, et 55% käibest tegid rockpundid ning hiphop ja R&B artiste oli selles nimekirjas vaid 2. Kuigi hiphop ja R&B valitsevad edetabeleid ja on üleüldse enim kuulatavad žanrid.

See WSJ artikkel ei sisenda usaldusväärsust ülearu palju. Top100 peale mingeid eriti põhjapanevaid järeldusi teha, pean silmas.

Lisaks kerkivad nt demograafilised küsimused, kes on piletiostja ja kui palju neid on, rääkimata üldse rahakoti olemasolust.
"While hip-hop and R&B dominate the record business, rock remains a force in the live-show realm; ‘Drake can do four Madison Square Garden shows, but Phish can do 17" - Phish alustas tegevust 1983, Drake alles sündis 1986.

Rene13
16-11-2018
kell 16:59

ivo kirjutas:
WSJ vahendab, et konsterdilkäijad on kitarrile samuti pihta saanud, sest käibe põhjal läinud aasta top 100 tuuri reastades avastati, et 55% käibest tegid rockpundid ning hiphop ja R&B artiste oli selles nimekirjas vaid 2. Kuigi hiphop ja R&B valitsevad edetabeleid ja on üleüldse enim kuulatavad žanrid.

See WSJ artikkel ei sisenda usaldusväärsust ülearu palju. Top100 peale mingeid eriti põhjapanevaid järeldusi teha, pean silmas.

Lisaks kerkivad nt demograafilised küsimused, kes on piletiostja ja kui palju neid on, rääkimata üldse rahakoti olemasolust.
"While hip-hop and R&B dominate the record business, rock remains a force in the live-show realm; ‘Drake can do four Madison Square Garden shows, but Phish can do 17" - Phish alustas tegevust 1983, Drake alles sündis 1986.


Kui pealkirjast mitte välja teha, mis on alati arukas võte ajakirjandusliku teksti tarvitamise puhul, siis artiklis olev data (eeldame, et see on pädev) räägib üsna selge loo, kuidas kontserttegevuse käive Ühendriikides on 8, sellest 34% teevad rockipundid, mis kuuluvad käibe põhjal top 100 tuuri hulka.
Kui arvestada, et 38% käibest teevad tuurid, mis ei kuulu top 100 hulka, saab mastaape juba üsna hõlpsalt võrrelda. Seega ei ole vale väita, et rockbändid domineerivad käibe põhjal kontserttegevuse turul.
Palju on piletiostjaid (võtad tuuri käibe, jagad keskmise piletihinnaga ja saad ligikaudselt kätte) ja kes nad on, ei ole selles küsimuses oluline, sest on lähtutud käibest ja kuidas see mööda žanreid jaguneb.

Seda julgen küll kahtlustada, et artistide sünni- ja alustamisaastate ning järjest MSG's esinemise vahel korrelatsioon puudub. Madonna andis MSG 2015 aastal 2 järjestikkust kontserti, tema alustas aastal 79.
Kuigi jah, selles annaks süüdistada patriarhaati aga ma kahtlustan, et rohkem õhtuid lihtsalt ei bookitud ja muud hookuspookust seal ei ole.