Mitmesuguseid sõnumeid muusikailmast. Mai 2018.

13-06-2018 | kirjutas: Rene13


LUHTUNUD TULEVIKUD I
Red Bulli Akadeemia vaatab tagasi mööda läinud ennustustele, mida minevikus tuleviku muusika ja muusika tarbimise kohta on tehtud. Aastal 2018 valitseb futura rock, TR-808'st pole kunagi asja saanud ning rock 'n roll ja hiphop on mõlemad surnud. Elu on mänginud teist viisi.

http://daily.redbullmusicacademy.com/2018/05/failed-futures-of-music


LUHTUNUD TULEVIKUD II
BBC toob välja 10 nullindate bändi, mille puhul haip oli vägevam kui nende saatus. Neist The Bravery on ka soojendusbändina Eestis käinud, teiste kohta ei oska õelda.

https://www.bbc.co.uk/music/articles/0533cadc-fe60-49f5-9079-4407b6a66d54


TULI, NÄGI, JÄTTIS KÜLMAKS
22. mail ilmus valitud riikides turule Google'i voogedastusplatform YouTube Music. Engadget leiab, et üks sodi on vahetatud teise samasuguse vastu.

https://www.engadget.com/2018/05/17/google-play-youtube-music-premium-strategy/

Variety leiab, et lihtsaks neil ei lähe, sest midagi säravat see keskkond ei paku.

https://variety.com/2018/music/reviews/youtube-music-review-1202820060/


OTSIME SPUNKI
Jätkub suure müüdi loomine, kuidas popmuusika saab minna ainult viletsamaks. Valimiks on angloameerika edetabelilood (Billboard Hot 100), sest see kraam on arusaadavatel põhjustel hõlpsasti analüüsitav ja kirjeldab maailma kõige suuremat muusikaturgu.
* Billboard Hot 100 lood on kaheksast parameetrist koosneva EchoNest meetodi põhjal üksteisega üha sarnasemad.
* Top 5 hulka jõudnud lugude taga on üha suuremad meeskonnad.
* Esiviisikuhittide kirjutamine on koondunud üha väiksema hulga autorite kätte.

Veel tähelepanekuid:
* Kui süntesaatorid olid raskemini transporditavad ja maksid rohkem, oli neid lugudes vähem.
* Payola ajal oli hittlood heterogeensemad.
* Kõige taga on punt kiilakaid norrakaid, kes kirjutavad suure hulga hittidest.

https://pudding.cool/2018/05/similarity/



TEGELIKULT ON SPUNK LEITUD
Jüri Linalt on ilmunud värske raamat "Rokiajastu resonantsid", kus on kõik ära seletatud. Miks muusika ei ole enam nauditav ega ilus; kuidas on sellega seotud Frank Zappa; millest raskerokk tegelikult räägib ja mis põhjustel seda ära pole keelatud; kui laastavalt on mõjunud harmoonilisele ja vaimsele muusikale hiphop. Lisaks on terve peatükk pühendatud meloodiameister Toivo Kurmetile. Asjad on hullemad, kui keegi oskaks arvata ja selle kõige taga on üsna väike punt inimesi.

https://www.apollo.ee/rokiajastu-resonantsid.html


KUIDAS KIRJUTADA HOMOGEENSET HITTI
California teadlased uurisid AcousticBrainz andmebaasis olnud poole miljoni Ühendkuningriigis avaldatud poploo põhjal aastatest 1985 - 2015, missugused loo karakteristikud toovad suurema tõenäosusega edu.
AcousticBrainz analüüsib lugusid 12 omaduse põhjal ja lisaks kasutab kuut laiapõhjalist žanrijaotust. Seda infot lugude edetabeliajalooga kõrvutades on selgunud, et mida rõõmsam, peopärasem, tantsivam ja naisehäälsem pala on, seda edukam. Eriti hea, kui kaasa teeks mõni hiljuti edetabeli tipus figureerinud tegelane. Teadlased ise arvavad, et suudavad oma mudelit pruukides 74% tõenäosusega õelda, kas loost saab hitt või mitte.

https://www.sciencemag.org/news/2018/05/want-write-hit-song-here-are-some-tips

Artikkel koos graafikutega RSOS'is.
http://rsos.royalsocietypublishing.org/content/5/5/171274


TANTSUD INTRESSIMÄÄRADEGA
Inglise Pank on asunud intressimäärade üle otsustamise asjus mitmekesistama infoallikaid. Käiku on lastud popmuusika emotsionaalsed parameetrid (seesama EchoNest nimekiri, mida kasutab ka Spotify) ja laulusõnade analüüs, sest Claremonti uurijate andmetel astuvad majanduskeskkond ja rahva kuulamisharjumused sama jalga.

https://theconversation.com/your-spotify-history-could-help-predict-whats-going-on-with-the-economy-96305



UK PROTSENTLASED
On koostatud Ühendkuningriigi kõige jõukamate muusikute pingerida. Juhib Paul McCartney koos oma viimase naisega, teisel kohal The Lord Lloyd-Webber, esikümnes on viis sööri ja üks iirlaste punt.

https://qz.com/1274157/paul-mccartney-remains-the-richest-person-in-the-music-industry-in-britain/

Sotsiaalselt teadlikud muusikakuulajad ei pea meelt heitma. Poistebändi Blue liikmed olid aastaks 2015 kõik pankrotis, tehniliselt ühed UK kõige vaesemad muusikud. Nende kuulamine on moraalselt õige!

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/music/news/blue-singer-lee-ryan-becomes-final-member-of-boyband-to-declare-themselves-bankrupt-10259373.html


HELITUGEVUS "SALAT"
71 Rootsi tudengi peal läbiviidud kahepäevane eksperiment näitas, et kui laboris on mitmekülgne menüü ja taustaks mängiva klassikalise muusika helitugevus on 70 dB, siis nad teevad vähemtervislikke menüüvalikuid. 50 dB juures valis salati, aedviljatoru või kaerahelbed jogurtiga 32% osalenutest, valjema muusika puhul 25%.

https://cosmosmagazine.com/biology/sales-volume-music-influences-food-choices

Juba varasemalt on välja selgitatud, et valjem muusika paneb vähemalt prantslased rohkem õlut jooma.

https://www.spring.org.uk/2008/09/why-loud-music-in-bars-increases.php


FOR LULZ
Läinud kuul näotustati VEVO kanalis hulk populaarseid videosid. Nüüd saadi hirmuäratavad häkkerid kätte ja nagu ikka, osutusid nad kurjade geeniuste asemel teismelisteks poisteks. Täpsemalt Nassim B. ja Gabriel K.A.B. Prantsusmaalt.

https://gizmodo.com/french-teens-arrested-for-hacking-vevo-defacing-despac-1826348217

Samal ajal on VEVO loobunud mõttest luua oma videoedastuplatform ja on kõik oma kodinad kebinud tagasi YouTube'i manu.

https://variety.com/2018/digital/news/vevo-shutting-down-apps-1202820772/



DIGITAALNE KESKAEG VÕI SOTSIAALNE VASTUTUS
Muusikakuulajate moraalse palge eest seismise sõnumiga kapist välja tulnud Spotify pidi tunnistama oma liigset agarust ja lasi naisterahva ründamise eest kohut ootava räppari XXXTentacioni kirikuvande alt vabaks. Tema lood on tagasi playlistides.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-24/spotify-said-to-plan-to-restore-xxxtentacion-music-after-outcry


Jätkuvalt Spotify automaatsest ja kureeritud playlistidest bännitud R. Kelly, keda ei ole siiamaani peale vägivallakuritegude kohtulikult süüdi mõistetud, sai hoopis kuulajaid juurde.

https://www.digitalmusicnews.com/2018/05/23/r-kelly-streams-increase-spotify-ban/


Independent arutleb, mis alustel Spotify aukohus artistide sotsiaalse palge asjus tegutsema võib hakata. Esialgu tundub, et õiglase teelt eksinud artistidele mentoreid veel ei soovitata.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/music/features/spotify-xxxtentacion-r-kelly-playlists-removed-hate-content-latest-music-industry-reaction-a8349621.html


Kuna Spotify jõuab peagi Araabia Ühendemiraatidesse, on ka sealne press striimiteenuse omakohtu küsimuses sõna võtnud. Kuidas nii saab, et kaht musta meest kiusatakse taga, aga kohtulikult sarnastest tegudes süüdi mõistetud tegelaste loomingut ei piirata?

https://www.thenational.ae/arts-culture/music/spotify-bans-r-kelly-and-xxxtentacion-but-where-s-the-consistency-1.733063


Vulture kirjeldab kaunis üksikasjalikult, mida täpsemalt Spotify vihakõne ja vihategude vastased reeglid endast kujutavad.

http://www.vulture.com/2018/05/what-spotify-blacklisting-r-kelly-and-xxxtentacion-means.html


The Guardian vahendab väga head argumenti: "R Kelly never has been accused of hate, and the lyrics he writes express love and desire..." Vähemalt esialgu nii ka tõepoolest on.

https://www.theguardian.com/music/2018/may/11/r-kelly-xxxtentacion-spotify-playlists


The Conversatsion kirjutab hiilivast tsensuurist ja nopib näiteid, kuidas isegi parketikõlbuliku eraeluga artistidel on hirmsad laulusõnad.

https://theconversation.com/spotify-removing-r-kellys-songs-is-a-sign-of-a-worrying-trend-towards-censorship-96461


Sõna võtab ka Music Industry Blog.

https://musicindustryblog.wordpress.com/2018/05/30/spotifys-censorship-crisis-is-about-social-responsibility/

Igal juhul mitmetahuline küsimus nii juriidilises kui eetilises plaanis, eriti, kui ettevõte on erakätes ja globaalse haardega. Näiteks, olid nii Led Zeppelini kitarrist kui Elvis üsna maiad 14-aastaste tüdrukute peale. Tea, kas nende loomingut tuleks nüüd regiooniti vastavalt seadusandlusele piirata või ka hukkamõist aegub kriminaalkoodeksiga samadel alustel?



EKSKLUSIIVSUSE HIND
Norra autorite ühing süüdistab Tidalit striiminäitajate võltsimises. Beyoncé album "Lemonade" ja Kanye West'i album "The Life of Pablo" on saanud otsekui õhust rohkem kui 320 miljonit kuulamist. Kui viimaseid hindu uskuda, on see 4 miljoni dollari ringis ja see on tulnud teiste artistide tulude arvelt. Ega need teised artistid oma Tidaliga ka eksklusiivseid lepinguid.

https://www.digitalmusicnews.com/2018/05/15/tidal-tono-police-complaint/


MÕISTA MÕISTA
Kes suudab ära arvata, millest Kirk Hammet räägib, kui ta räägib Napsterist ja striimimisest? Teda ei huvita absoluutselt, mida keegi striimimisest räägib, aga ise räägib küll?

http://www.blabbermouth.net/news/metallicas-kirk-hammett-were-still-right-about-napster/

Nagu alati, on sellistel puhkudel kõige parem mõte proovida metal joogat.

https://www.revolvermag.com/culture/metal-yoga-bones-saskia-thodes-quest-unify-mind-body-and-spirit-through-heavy-music


KUMMIST JOONLAUD
Kendrick Lamari konsterdil Alabamas leidis aset tragikoomiline juhtum, kuidas lugu "M.A.A.D City", mille riimides on esindatud korduvalt sõna "nigga", kutsuti kaasa räppima keegi teismeline tütarlaps Delaney, kes oli valgenahaline. Kui artist ei pidanud paljuks teda lavale kustuda, ei pidanud tema paljuks ka korrektseid laulusõnu kasutada. See pada keeb Ühendriikides siiamaani, lausa kutsutakse üles lõpetama lingvistilist segregatsiooni.

https://variety.com/2018/music/opinion/kendrick-lamar-rappers-should-stop-using-n-word-1202818977/



SPOTIFY KÕIGE VÄIKSEMAD
Spotify on koostanud väikese nimekirja artistidest, kelle artistinimes on Lil. Kokku üle 8000 artisti. Top 200 seast leidub selliseid: Lil Dude, Lil 1/2 Dead, Lil Talibann, Lil House Phone.

https://newsroom.spotify.com/2018-05-29/meet-the-lil-artists-holding-it-down-on-spotify/


ARMASTUS ON PIME
Grimes soovib muuta oma kodanikunime, sest tema boyfriend Elon Musk armastab seda reaalteaduste värki. Suure algustähega Claire on liiga maine nimi, claire on ägedam, sest c tähistab valguse kiirust vaakumis ja on konstant aga C tähistab kõigest mingit totakat elektrilaengu mõõtühikut.

https://www.vice.com/en_au/article/mbkvba/grimes-changing-name-to-c-elon-musk-dating-vgtrn

Rene13
Sage kirjasaatja Tallinnast. Eelkõige huvitatud sigakoertest.

Vaata selle autori kõiki artikleid »

pta
13-06-2018
kell 14:42

Biitlite pilt on hästi õnnestunud.

https://i2-prod.liverpoolecho.co.uk/incoming/article10318310.ece/ALTERNATES/s1227b/WA890143.jpg

ivo
13-06-2018
kell 22:20

Ma linki ei pane, sest see suht odav kampaania, aga ise muidugi just klikkisin ja ahhetasin nagu ikka seda täieliku nonsense peale tehakse.

Nimelt on musauudistes NMEst kuni Dazedini teade, et üks lugupeetud naistebänd vallandas oma agendi, sest nad said festivalil 10x väiksema esinemistasu kui üks lugupeetud meestebänd ja on sellest nüüd suure kisa teinud. Suht karm värk, eksole, gender gap ja kõik jutud, elu ikka täiega ebaõiglane.

Üheski loos muidugi toda lugupeetud meestebändi nimetatud pole, aga mõned kommenteerijad selle siiski esinemiste järgi kokku pannud. Äärmiselt pealiskaudse vaatluse järgi on kahe bändi vahe umbes selline, et kui üks on kah olnud korra nomineeritud grammyle, siis teisel on juhtumisi nominatsioonidele lisaks kaks võitu ja ilge hunnik teisi auhindu ka veel, nii umbes 20 miljonit müüdud albumit, umbes 15 aastat pikem karjäär ja muu selline tühitähi. Väärtust FB laikides mõõtes nii ca 21 kordne vahe.

tess
14-06-2018
kell 00:05

See on võimas lugu sul, Ivo. Olla olnud, nimesid ei nimeta, kommenteerijad panid pildi kokku... võtab ahhetama küll jah.

ivo
14-06-2018
kell 00:51

Jah, tõesti, kommentaar osutus ka äärmiselt diibiks, hehe. Kisajaks oli HAIM ja teiseks festaril esinejaks Muse, aga samas need nimed pole ka väga olulised antud juhul. Pigem panin kirja kui ajastu märgi, hetkel kuum teema ning miks mitte läbi selle ka omale mõned klikid, kajastust ja populaarsust lõigata.

Selline pigem eetiline mõtisklus. Meenub ka hiljutine lugu (siin tõesti artiste ei mäleta enam), kus esitati lausa vägistamissüüdistus, aga jutt miskipärast kohe muutus, kui selgus, et tuuribussis turvakaamerad :)

tess
14-06-2018
kell 01:31

Seda ei olnud keeruline välja nuhkida, mis stooriga tegu, aga su postitus oli siiski sügavalt diibim kui juhtum, millest jutt käis. Ja noh, see, et teiselt poolt oli tegu Muse'iga on ju sügavalt hüpoteetiline, sest üheski mulle näppu jäänud teemat käsitlevas nupus polnud ju isegi ära mainitud festivali.

Rene13
14-06-2018
kell 06:25

See teine bänd oleks võinud olla Metallica ja festival võinuks toimuda veel krooniajal.
Siin saab veelgi spinnida, esmatähtis on konteksti puudumisel abstraheerida juhtumid identiteedipoliitika põhiseks. Näiteks.
Sellised bändid nagu Womanowar ja Lez Zeppelin mängivad täpselt samu lugusid kui bändid, mida nad kaverdavad aga honoraride vahe on halvimatel puhkudel vähemalt sajakordne. Mis teha?

ivo
14-06-2018
kell 08:46

Mis ta nüüd nii sügavalt hüpoteetiline, annab ju välja vaadata. Muse nime puudumine HAIMi promokampaanias on pigem teadlik valik.

tess
14-06-2018
kell 10:01

No on ikka küll sügavalt hüpoteetiline. Kõlab ikka pigem nii, nagu hiire sabale oleks elevant juurde mõeldud.

tess
14-06-2018
kell 10:02

PS. Muide, telefonivaates on jälle näha ainult vasak pool loost, parem on varjus.

widzhit
19-06-2018
kell 08:52

Oi, The Bravery meeldis mullegi ja käisin ka tollel kontserdil Tallinnas. Bänd ise olla enne kontserti ühes vanalinna restos täis joodetud, mille järel üks bändiliige kaotas rahakoti ära ja laulja üritas edutult mikrit laval keerutada. Meeleolukas.