Helikaardid/audio interface'id

Pichen
10-11-2004
kell 10:45

Hoi!



Ausõna tuhnisin kõik postid läbi ja ei leidnud sellekohast teemat seega võtan julguse kokku ja alustan....

Plaan soetada väline usbi audio/midi interface, 0 latency ja asio käkkidega, nii nagu ikka eksole. Et kõikvõimalikud soovitused, isiklikud kogemused, mdia keegi kasutab ja millega rahul on, hinna ja kvaliteedi suhted ja nii... Kui kellegil on midagi üle ja tahab äri teha siis andku kah siia teada. Ahjaa hinnaklass võrdub siukse amatöör kodutarbe suhtega niiet ultramoodsaid käkke võtan teadmiseks kuid osta ei raatsi

McWill
10-11-2004
kell 11:04

Mul küll päris USBi oma ei ole, aga osaliselt väline siiski - SB Audigy2 ZS Platinum Pro
Päris mõnus asi on igatahes - lindistab peaaegu müravabalt (tänu sellele, et põhivärk koos konverteritega on arvutist väljas), 3 stereo line in kanalit (et siis 6 kokku), standardsed midi augud (need ümmargused ikka), korraga saab lindistada kõikidelt kanalitelt jne (kasutan Cubase SX/Nuendot). ASIO 2.0 töötab tõrgeteta.
Lisaks on seal muidugi igasugu muud asjad nagu pult, EAX 3 jne jne, mis kuulub aga rohkem sinna multimeedia ja mängunduse juurde.
Hind oli ligi 4 kilo siis.

Mul üks sõps vist müüb päris USB värki (ka ASIO 2. jne) paari tonniga. Kui huvi on, võin rohkem uurida.

raen
10-11-2004
kell 12:48

Pole minu asi muidugi kellegi usku pöörata, aga kui sa just läpakaga ei mölla, siis palun ära osta mingit USB või Firewire asja. Tundub küll esmahetkel lahe - saba taha ja kõik! Aga "toru" jääb alati kitsaks. USB1 on juba ammu mõttetult aeglane, USB2 on natsa kiirem kui Firewire aga ikka üle poole aeglasema info liigutamisega, kui tavaline emaplaadile installitud helikaart. Jah, saab teha tööd ka nendega, aga ise sead sellega endale piirid ette. Ja loe foorumeid üle maailma - muud ei ole kui üks hädakisa ja hala nende USB-de ja Firewiredega! PCI ühendus on aga kindel.

Ja, PALUN ära osta mingit nõmedat Soundblasterit!
Võta parem http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496-main.html
Sarnaseid pool-profi asju on veel
http://www.echoaudio.com/Products/PCI/MiaMIDI/index.php
http://www.emu.com/products/product.asp?maincategory=754&category=754&product=2220

Ma olen küll ja küll näinud, kuidas sõbrad mässavad oma valesti koostatud musa-masinatega, sülitavad ja vannuvad. Seega, ära ise kutsu endale häda kaela n



jd
10-11-2004
kell 12:58

enamvähem norimise pärast võiks öelda, et fw 800 on kah olemas, ja rme teeb fireface 800 selle jaoks.

pmõtteliselt tavaline pci bw on 1,06 Gbps siis selle kõrval on 800 Mbps ainult viiendiku võrra aeglasem. mis hakkab rolli mängima ainult siis kui sa tõesti tahad 20 rida sisse ja 20 rida välja samal ajal pressida läbi ühe toru.

Pichen
10-11-2004
kell 13:11

Orait. Ise ei osanud usbiga ohtu ette näha ning täiesti usun et pci on töökindlam, mis nagu ahvatles oligi väline kontrollpaneel ja eq. Emu jubinal on ainsana 1/4" connectorid, et kas RCAst saab ka 1/4" peale yle minna ilma erilise kvaliteedi kaotuseta?

raen
10-11-2004
kell 13:48

See on nüüd see balanseeritud-balanseerimata ühenduse probleem. Mina olen mõlemat kasutanud ja ausalt öelda pooleteise meetrise kablaga küll vahet märgata pole.

PS, kui sa tahad, et konverterid ja muu staff oleks eraldi karbis ( mis on väga mõistlik soov, sest eks seal arvuti kastis ela igasuguseid "pahasid" müratekitajaid ), siis vali lahendus, kus ongi eraldi karp, aga ühendus arvutiga põhjusmõtteliselt sama kui tavalisel helikaardil. Näit. selline
http://www.echoaudio.com/Products/PCI/Gina3G/index.php

Igavesti kobe asi, S/PDIF ja ADAT ja puha. Ostad digipildi lisaks ja surud masinasse läbi ADATi korraga 8 rada. Maa ja ilm, kui just sümfoonikuid ei salvesta

jd
10-11-2004
kell 14:18

hehe, kui sul on digipult, siis kõige odavam lahendus on kusjures mariani marc a, mis maksab miski alla 3k ja on lihtsalt adat i/o pci- siinile.

kui mul ainult lauaarvuti oleks kusagil, siis ma sellise kohe ostakski.

raen
10-11-2004
kell 14:28

Vaatasin veidi lähemalt seda E-MU 0404 kaarti, mida siin eespool soovitasin. Selgub, et sellel on jah 1/4" ühendused, aga BALANSEERIMATA! Mul endale on järgmine mudel ( 1212m ) ja sellel on juba balanseeritud. Need suurfirmad oma müügipoliitikaga on ikka ajuvabad küll ...

Pichen
10-11-2004
kell 22:18

Hetkel jäi sihik siukse looma peale:
http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile192-main.html

...ning ega seegi elukas hinnaskaalas väga kallim ole:
http://www.m-audio.com/products/en_us/FireWireSolo-main.html

Pichen,
kellegil kogemusi M-Audioga?

Pichen
10-11-2004
kell 22:24

PS. M-Audio FireWire'st rääkides väidetaks siukest lugu:
Sys requiement: "Onboard FireWire connection or installed IEEE1394 PCI card". Et mis sellega on öelda tahetud? n

Jihad
11-11-2004
kell 00:36

seda, et vaja on kas emaplaadile integreeritud FW või siis see IEEE... mis on pmst FW kaart mis pistetakse PSI pessa. ühesõnaga peab olema FW ühendamise võimalus.

Dag
11-11-2004
kell 17:46

@raen.. oled rahul 1212m-iga? plaanin ise just osta. netist leitud arvustustes peeti enamjaolt m-audio kaartidest paremaks seda.

raen
11-11-2004
kell 19:04

@Dag

Noh, see on pikk jutt ...

Nende E-MU uute kaartide kohta öeldakse, et esmaklassiline raud- ja keskpärane tarkvara. Ja tõesti, kui vaadata 1212-e ühendusvõimalusi, siis vastast selles klassis ei ole ( S/PDIF, ADAT, balanseeritud IN/OUT jne ) Konverterite kvaliteeti mina küll pädev võrdlema pole ( vaevalt keegi meist on! ), aga üldiselt lauldakse ka ainult kiidulaulu.

Selle DSP chipi suhtes ma väga lootusi ei heietaks, efektid on, noh nii, keskpärase tasemega, ajavad muidugi asja ära. Eriti kui mõelda et Power FX funktsioon võimaldab neid efekte VST-na hosti siseselt kasutada ( nagu näiteks TC Powercore ) DSP chipi võimsus on muidugi piiratud, aga nii on nad ju kõik. Üldiselt mina ei ole sellele praegu täit rakendust leidnud, aga see on ka rohkem maitse asi. Mis on aga väga bro, on see, et saad kõrvuti jooksutada näiteks oma sekventserit ja Windows Mediaplayerit, näiteks mingit lugu masterdades ja teisega võrreldes. Ehk siis - jagab draiverit mitme asja vahel.

Draiverid ise on aga veidi ebastabiilsed. Lasevad tööd teha küll muidugi, aga olen näinud paremaid. Tuli küll just uus vers. välja aga WDM-i toetus olla ikka veel kuidagi poolik, täpselt ei tea, ise ei kasuta.

Nii, et kokkuvõtteks - ega ma nüüd uue kaardi vastu küll vahetama ei torma n Ameeriklased on küll paksud ja lollid, aga miskipärast on nende asjad märksa kasutajasõbralikumad, kui näiteks sakslaste või japside omad

Siin on klubi kodukas, loe ja hinda ise
http://www.productionforums.com/emu/

Konnasiilike
11-11-2004
kell 19:09

Konverterite kvaliteeti mina küll pädev võrdlema pole ( vaevalt keegi meist on! ), aga üldiselt lauldakse ka ainult kiidulaulu.

Sorivaan, aga ma arvan, et on küll. Mina kuulen vahet nii Soundblasteri, Terrateci, Gadgetlabsi kui ka RME konverteritel ja väga kergesti. Selleks ei olnud vaja olla nahkhiir, et kuulda Gadgetlabsi ja RME konverterite vahet ja seda kuulis lõdvalt ka tüüp, kellele ma oma vana GadgetLabsi kaardi maha müüsin.

raen
11-11-2004
kell 19:16

@Konnasiilike
Kui väga suured käärid on, siis ehk jah, aga kipun arvama, et pimetestiga jääme küll üldjuhul hätta. Egas asjata öelda - kuuled seda, mida usud ( et kuuled )

raen
11-11-2004
kell 19:27

Seda, et enne kui suuremaks löömaks läheb - pidasin siis ikka jah sama klassi kaarte silmas. Mänguasjadel ja tööriistadel on muidugi vahe olemas. Helikvaliteedis ja muidugi selles ka, kuidas draiverid signaali käsitlevad, sellest sõltub ju omakorda töökindlus, mis töömehele on ju ka väga oluline n

al(tm)
11-11-2004
kell 19:38

PC puhul loeb FW kasutamise puhul emaplaadi kiibistik ja jõhkralt. mingi ports VIA kompudega emmesid ei käi mingist asendist. (vt. näiteks usenetist r.a.p. 'i)
noja Adapteci FW plaat on ka suhteliselt mõtekas investeering.

USB ei ole hea mõte, latents on neil asjadel kohutav, st kindlasti peab kasutama välist miksrit (või peab kaardil see sees olema).

hostiplaatidega on see probleem, et kui väga nimega firma pole, võib 3 - 4 aasta pärast tõsises ku..es olla, kui firma enam draivereid ei paku. RME ja M- Audio on näiteks selles suhtes veidi ohutum valik, kuna nad on krossplatvorm ja lisaks ka opensortsu draiver olemas. st. mingil kujul saab nad ka hiljem tööle.
eluline näide- MOTU PCI324 on OSX all kasutuskõlbmatu. ja pole kusagilt otsast näha, et kedagi see ka huvitaks- lahenduseks on uue hostiplaadi ostmine (6+ kKr).

raen
11-11-2004
kell 19:55

@al(tm)
Eks nii või naa jäävad vanad rauad varem või hiljem ilma softi toeta. Kui võrdlust tuua, siis just sellepärast ongi korralik analoog-asi ( efekt, võim jne ) aegumatu.

al(tm)
11-11-2004
kell 21:24

kas 4 aastat vana ja 26k maksnud profiraud on "vana"?
ok, PCI-X pessa teda enam ei topi jah, aga... :(

(tige, sest Digi96 juba üle kuu teeninduses (vaja mingi karv läbi lõigata, et G5 sees käiata), grrr)

seega analoogi koha pealt nõus :)

vaix
14-11-2004
kell 19:48

@pichen
kellegil kogemusi M-Audioga?

kasutan M-audio seda jurakat M-audio Firewire Audiophile ja pean mainima et töötab päris ilusasti. Alguses oli nats probleeme Win XP's kaardi tööle saamisega kuna läpaka sisesese firewire kaardi xp driverid ei saanud asjaga hakkama. Lahenduseks oli PCMCIA firewire kaardi soetamine (ca 300-400kr) ja nüüd töötab nagu ludinal... A sinule kui kõvale kidravennale soovitan kindlasti seda mudelit mis sa ise välja tõid Firewire Solo, kuna seal special kidra sisend (muidugi kui sul seda vaja läheb) ja odavam on ka vist :)

farik
15-11-2004
kell 11:44

http://www.motu.com/products/motuaudio/896/body.html/en

vot see on helikaart.

Dag
15-11-2004
kell 13:31

@farik... see, et see helikaart on, on seal jah suurelt kirjas. väga tubli.

Dag
15-11-2004
kell 13:33

@raen

on sul mingeid konkreetseid näiteid tuua ka 1212m-i probleemide/ebastabiilsuse kohta.

raen
15-11-2004
kell 14:53

@Dag

Noh, mitte midagi üleloomulikku muidugi. Mõnikord lihtsalt viskab ASIO draiveri tagant ära. Restart ja asi kombes. Seda ei juhtu õnneks liiga sageli ja võib olla ka hostiga seotud proble. Loodan järgmisel nädalal uue Sonari kätte saada, eks siis näis kuidas käitub. Demoga on küll rahul.

Muus osas on see kaart mind küll hästi teeninud ja just erinevate sisendite-väljundite omavahel ( tarkvaralise ) ühendamise osas on 1212m küll ületamatu. Näiteks - saadad reaal-ajas kõik sekventseri träkid eraldi E-MU mikserisse, seal miksid kokku ja masterträki saadad samal ajal tagasi hosti, kus seda ka kohe lindistad. Ehk siis, teeb sama välja, nagu miksiks kokku näiteks DAT makile. Asja mõte on selles, et mina kuulun ka nende hulka kes ususvad, et sekventseri-sisene mixdown funktsioon ei anna sama kvaliteeti, kui n.ö füüsiline reaal-ajas kokkumiksimine. Kui aga välist salvestajat pole, siis samasse hosti kokkumiksingu võimalus on väga bro!

al(tm)
15-11-2004
kell 20:47

@raen- võibolla eelarvamus, aga IMHO kättesaadavate DATimasinate AD imeb räigelt. mul on DA30MkII pruukida ja see on ikka selge sitt.
miskipärast ei adu ka pointi näiteks (digi)mikserist 16bit 2tk salvata.
(ei ole hapud viinamarjad, mul on Tascam32 kah võrdluseks võtta kokkulaskmisel ;) )

raudselt on vähegi uuema sekventseri bounce parem kui keskpärase DATmasina sound.
lihtsalt trikk on selles, et tohid ditheringu vaid 1x teha.

aga päris pult ja rauaga processing kõlab muidugi paremini.
(ootab Logic 7't ;) )

raen
15-11-2004
kell 23:58

@al(tm)
Eks kogu see digitaalse helisalvestuse värk ole täis müüte, üks usub ühte, teine teist ja absoluutset tõde vaevalt et olemas ongi.

DAT juba ise-enesest on jah vast juba vananenud meedia ( lint kulub, pead lähevad mustaks, kardab magnetit jne ) Aga sellel bounce-funktsiooni vältimisel on oma loogika olemas küll. Olen sattunud lugema päris mitmest kohast, üks mis kohe meenub on siin - http://www.johnvestman.com

PS. Mina miksin tavaliselt kokku 24 bitiseks failiks. Ja siis teen sellele hiljem masteringi, dither kõige lõpuks, peale limiteri, kui faili 16 biti peale lasen.










al(tm)
16-11-2004
kell 10:31

heh, ega ma väga erinevat juttu rääkinud, uuri, mis 24bit datimassin või seesama MasterLink maksab :)

sesmõttes on see 1212 muidugi tegija.

raen
30-11-2004
kell 14:29

Et siis nüüd juba mõnda aega möllamist ja tundub, et Sonar 4 ja E-MU 1212m mestivad küll omavahel n

.Q7
01-12-2004
kell 09:50

kas keegi vihjaks, kuidas RCA kaudu kitarri sisse saab tõmmata, on see mõeldav üldse?

McWill
01-12-2004
kell 11:13

Miks ta ei ole. Vastavat üleminekut on vaja ainult (Emane bulk -> isane RCA)

McWill
01-12-2004
kell 11:14

Mul Audigy Platinumil ka muidu üks Line-In RCA kujul ja samamoodi tehtud teise kitarri jaoks, kui kodus mitme inimesega mängime.

raen
01-12-2004
kell 11:52

Üldine praktika on, et mikrid-kidrad jne. salvestatakse monos. Seega kasutad näiteks vasakut kanalit helikaardi stereo-sisendil. Kuna vahetult kidrast helikaarti sa nagunii signaali ühendada ei saa, siis peab sul vahel olema kas mingi eelvõimu karp, kidraprose või tavaline helipult. Muus osas on ainult ühendamise vaev n

jd
01-12-2004
kell 14:48

korralikud iniesed kasutaksid otse rca-sse salvestades jah di-box-i või mingit samaväärset seadeldist, muidu jääb saund kilu, kui seda eesti keeles öelda.

al(tm)
01-12-2004
kell 18:50

väga tasuv investeering on mingi odava tape out väljundiga mikseri soetamine- kasvõi Behringer UB502 vms. või pruukida proset. või diboxi nagu eelkõnelejad rääkisid.

lihtsa üleminekuga ikka kitra kaardi sisendiga korrektselt ei sobita.

McWill
02-12-2004
kell 07:48

Kas keegi viitsiks üldse seletada, miks ei ole otstarbekas kitra otse line-in'i susata. Ma arvan et selle kilu soundi all mõeldi vist seda, et heli ei ole selline, nagu päris võimendist. Mina just pärisvõimendeid ei kasutagi, vaid pruugin läbi Cubase neid tarkvaralisi võimusimulaatoreid. Mulle sobib kõige paremini näiteks Amplitube. Võimalik jah, et sound ei ole nii hea, kui päris tippvõimudel, aga harju keskmisele teeb sound ikka õigesti keerates pika puuga ära. Valikuvabadust on ka väga palju.

iwo
02-12-2004
kell 09:15

minu arust on line-in lihtsalt esiteks suht tuim kidrasignaali jaoks, teiseks ma ei teagi mis on tema parameetrid takistuslikult ja müradelt. Aga kui sinu kõrva jaoks on kõik oki-doki siis on hea. Tavaliselt Line-In sisendtakistus on selline (näiteks 47 kilo oomi ja kitarrivõimendite sisendtakistus üldjuhul on 10 kuni 20 korda nii suur) mida kitarri jaoks loetakse väheseks. See peaks praktikas väljenduma sellena et kitarri signaal moonutub ehk peaks tekkima väike langus kõrgete osas võrreldes spetsiaalse kidraeelastmega salvestades. Muidugi peaks saama ekudega seda signaali pärast putitada ja töödelda.

aksel
02-12-2004
kell 09:26

Pichen, kuna sa siin juba USB juttu ajasid ja välist asja taga ajad, siis julgen soovitada RME Fireface 800. RME on üldiselt nagu digiaudio lipulaev, nii et... Ja seda fireface'i julgen soovitada oma kogemusest - asi ruulib täiega:)

http://www.rme-audio.de/

Pichen
02-12-2004
kell 09:43

võtsin Raeni soovitusi kuulda PCI kaardi suhtes, EMU 1820, välise i/o-ga, nii nagu vaja oligi....

Dag
02-12-2004
kell 13:46

ma olen just mitu päeva guitar rig'iga jännanud... kidra otse emu kaarti.. salvestanud küll midagi nii ei ole veel, aga jämmimiseks on küll täiesti ok. rõõmustasin just, et ullult mugav... pole mingit nänni vaja põrandale laotada.
volüümi pedaal võiks samas ikka olla.

McWill
03-12-2004
kell 14:18

Guitar rig oli mu meelest suht juustu heliga.... kõige tunnustatum (ja õigustatult) on vist ikkagi Ampluitube ja ka Warp VST on päris hää.

Dag
03-12-2004
kell 16:00

ma arvasin ka nii... mõnda aega. aga praegu ei viitsi amplitube'i üldse enam lahti teha. suht juustu heliga? klõpsisid presetid läbi ainult või?

Dag
03-12-2004
kell 16:06

samas sõltub muidugi mida sa otsid sealt. ma ei ole isiklikult mingit väga "nagu päris" distorted soundi sealt otsinud.

Pichen
03-12-2004
kell 16:13

VST-dest räägeldes siis kas keegi omab Marshalli JCM900 pluginat? Räägitakse et täitsa olemas ja hea kraam kuid no mitte ei leia kuskilt....

Dag
03-12-2004
kell 19:45

http://guitarfx.info/more_11.htm siukse lehe leidsin. ise kuulen küll esmakordselt sellest.

Pichen
03-12-2004
kell 21:31

leidsin kah sama asja over and over aga hui seda sealt ju kätte saab.... n

raen
07-12-2004
kell 18:00

Tõmba siit http://www.simulanalog.org/

kotkas
07-12-2004
kell 23:19


RME on üldiselt nagu digiaudio lipulaev, nii et...

tegelt ka või?

n

McWill
08-12-2004
kell 08:52


ma arvasin ka nii... mõnda aega. aga praegu ei viitsi amplitube i üldse enam lahti teha. suht juustu heliga? klõpsisid presetid läbi ainult või?

Ei ma amplitube'iga ikka märksa kauem jännanud - nii poolteist aastat pidevalt kasutuses olnud. Ega ma seal distortion soundi ei panegi - ei tule korralik Minu tehnoloogia on ikka see, et kärin tuleb päris plokist ja Aplitube on sätitud clean'i peale. Sound tuleb tõesti väga korralik.

al(tm)
08-12-2004
kell 09:56


RME on üldiselt nagu digiaudio lipulaev, nii et...

tegelt ka või?


veidi liiga pretensioonikas väide jah. ütleme- omas hinnaklassis tegija ja paljude meeldivate omadustega.
üks põhilisemaid plusse on muidugi lihtne kättesaadavus. n

personaalne traagika on vist see, et minu arust peab "helikaart" olema emba- kumba- kas protuulsi/saundskeibi/mackie/vatever stiilis DSP/iseseisev moluga multiträkk või siis pretensioonitu ja maksimaalselt lihtne i/o kast, mis käib puldi ja massina vahele.
muud vahepealsed asjad on sellised veidi kahtlased ja enamasti mingisse kindlasse nišši mõeldud.
aga ärge siis näkku lööge n

Konnasiilike
08-12-2004
kell 12:07

..eee... ma ei tea, mida sa mõtled "pretensioonitu ja maksimaalselt lihtne i/o kasti" all, kuid tegelikult selles vallas RME-st midagi lihtsamat on raske ette kujutada - seal ei ole mingit menüüde rägastikku ja kaardisisest igitaalset juhtimist jne, üldse kogu mingit veidrat "ministuudio" kräppi, mis Motu sisse on ehitatud - signaal sisse, signaal välja, tundlikus, kell.

Aga jah... RME... ja lipulaev? ee... aga Prism? Lucid? Apogee? Radar? Neid on palju palju veel.

Dag
08-12-2004
kell 13:45

@McWill Ei ma amplitube'iga ikka märksa kauem jännanud - nii poolteist aastat pidevalt kasutuses olnud. Ega ma seal distortion soundi ei panegi - ei tule korralik Minu tehnoloogia on ikka see, et kärin tuleb päris plokist ja Aplitube on sätitud clean'i peale. Sound tuleb tõesti väga korralik.

no ma tegelt küsisin ju, et kas sa guitar rigis klõpsisid aint presetid läbi. ega ei ütlegi, et amplitube halba häält teeks. lihtsalt guitar rigiga saab teha siukseid asju mida amplitubega teha ei saa. ja heli ei ole minu meelest juust.
päris põnevaid saunde olen sealt saanud.

Dag
08-12-2004
kell 13:46

no pekki... kuda moodi ma siis selle kaldkirja peaks saama n

raen
08-12-2004
kell 15:25

Minu käsitluse järgi on kogu see riistvara-teemaline vaidlus teisejärguline. Helikaardi ainumas roll on olla vahelüliks digi- ja muu maailma vahel. Riistvara peab omama neid funktsioone, mida sa vajad ja olema töökindel. Ja ongi kõik. SOUND, kui selline sõltub ikka eelkõige nupukeeraja kõrvadest ja sellest, mis kõrvade vahel.

Väga lihtne on audio interfeisside puhul langeda müstifikatsioonidesse, a la "kristallselged konverterid" jne. Täielik jama! Profi-ja n.ö poolprofi asjade erinevus ei seisne mitte niivõrd audiokvaliteedis ( vahed on väga väikesed, pigem ehk nüanssides ), kui funktsionaalsuses, töökindluses ja kasutamismugavuses.

Ehk siis piltlikult, kui sõidad Tartust Tallinna, siis jõuad kohale ka Zapakaga, lihtsalt Mersuga on mugavam ja kiirem. Ja see ehk ei lagune ära n



al(tm)
08-12-2004
kell 16:55

@konnasiilike- täpselt, mul endal kah digi96/8 puldi ja massina vahel. mõtlesingi neid "ministuudioid".
nt. 1224 mul on 5+ aastat olnud, cuemixi pole never ever kasutanud. miks peaks mingist eriti t....stanud aknast rotiga heebleid sikutama?
seda enam, et mac ja win imevad mõlemad vilinal kui aknahaldusest jutt käib.
paned dualheadi ekstra selle jaoks püsti? nunu. skriinsettide sisse ju kolmanda partei aknaid ei sokuta.
alttab'iga hüppamine on nagu ta on..

carzok
09-12-2004
kell 00:20

fak ma piilun seda teemat juba pikemat aega... tahaks aru saada mida te räägite n

kotkas
09-12-2004
kell 00:41


fak ma piilun seda teemat juba pikemat aega... tahaks aru saada mida te räägite n


tahad, annan era tunde? n

voss
09-12-2004
kell 10:10

õujeee...

al(tm). kas sa kasutad Irix'it või?
või hoopis ardouri?


Miilits
09-12-2004
kell 14:34

re: carzok -kui ei jaga tehnikat pole midagi parata. Mingis Arvutimaailmas oli helikaartide test.

al(tm)
09-12-2004
kell 15:09

@voss

Logicut. ühes masinas 4.8, teises Pro 7. Peak!'i. Waveburnerit (classicul, uus X variant ei kõlba kuhugile (veel)). paari classicu peal on PT4 säilinud.
siis on mingi ports QT komponente (ogg, mp3 tegemiseks). Toasti. iTunesi.
A.Pack'i (AC3 konverter).

studendid teevad oma lugulaulud kokku Garagebandiga (täiesti ok asi loo kokkulõikamiseks).

linuka peal pruugin cdparanoiat ja xmms'i, lisaks soxi ja mplayerit (jube hea asi nt. soundträkkide lahtitõmbamiseks vidjude küljest). lame'i
siis on ühes masinas icecast + ices, hea linki püsti ajada majade vahel.

aga vabad sekventserid ja stereoeditorid ei kõlba kassi saba alla kah. tore oleks kui see muutuks, aga nt Ardouri võrdlemine PT'ga ajab ainult naerma. :(

al(tm)
09-12-2004
kell 15:19

üldse meeldib classic liidese latentsi pärast rohkem. enamasti need asjad mida teen seisnevad mingite jupikeste meeletus koguses lõikamises, selle jaoks rokib, kui liides on "äkiline".
Quartz on paras ila (võibolla on Tiger ses suhtes parem), Windoza GUI on veel hullem uimerdaja ja X on seal kusagil vahepeal (sõltub kaardist).

carzok
09-12-2004
kell 19:49

@ kotkas
panen kõrvataha
n

Arombard
11-04-2005
kell 19:36

Kas keegi inimene räägiks Ego-Systemsist Juli@ helikaardiks, ning teeks selgeks rumalale inimesele balanseerimata I/O ja balanseeritud I/O head ja vead.

raen
12-04-2005
kell 14:23

http://www.esi-pro.com/viewProduct.php?pid=43&page=1

Paberite järgi igati korralik kaart. Väga paljulubav on ka see EWDM draiver, mis kaardiga kaasa tuleb. Kuidas asi aga TEGELIKULT töötab, saad teada siis, kui ise järele proovid n

Balansseeritud liin on kolme "soonega" - signaal, null ja maandus. Balanseerimata aga kahega - signaal ja null/maandus. Balansseeritud liin on mürakindlam. Mina pole meetri-pooleteise pikkuse kabla puhul küll mingit kvaliteedi erinevust tabanud, pikema juhtme puhul aga kindlasti probleemid tekivad.

TPB
12-04-2005
kell 14:47

pmst kiirelt öeldes :
balanseerimata ühenduse puhul võimendatakse mõlemat väärtust, nii plussi kui miinust.
Balanseeritud ühenduse puhul võimendatakse aga signaalide vahet elimineerides sellega ühenduses olevad mürad kuna neil puudub võrdne neg ja pos väärtus.

Arombard
12-04-2005
kell 21:05

Tänud! Eks kui kaart kunagi kohale jõuab ja emaplaadile ronib ning esimesed lindistamiskatsed tehtud saavad, annan teada, kas on hea või mitte n

Arombard
12-04-2005
kell 21:11

Edit: St. et kas vastas minu ootustele/unistustele n

McWill
16-05-2005
kell 10:36

Tekkis selline plaanike, et laivis päris kidravõimu asemel vahel audio-interface'iga läpakat kasutada. Jätame selle teema siin kõrvale, et kas VST ikka päris kidravõimu mõõtu välja annab või mitte. Kodus olen saanud ikka endale suht meelepärase saundi ja ei kurda.

Lihtsalt asi selles, et tuleb ikka ette olukordi, kus kontserdipaigas olev võimendi kohe mitte ei sobi (Tallrock n ) ja ise pole jõudnud veel endale meelepärast eksemplari soetada.

Huvitab et kuda kogemused on sellega - asi läheks vist idee poolest läbi DI boxi pulti nagu süntgi.

iwo
16-05-2005
kell 13:03

meelepärane sound+töökindlus= meelepärase soundiga töökindel efektiplokk n

McWill
16-05-2005
kell 13:23

Mul efektikal (Korg AX1500G) ka võimusimud peal, aga VST-ga olen ikka märksa parema saanud.

jd
17-05-2005
kell 11:57

di boksi ei ole vaja. sinu helikaardist tuleb nii et nii liinisignaal välja.
sul on vaja arvutit ja korralikku välist helikaarti. keskmise winteli läpaka sisemine helikaart on midagi nii jubedat, et oioioi (minu dellil näiteks ei kõlba see musa kuulamisekski mitte).
kui suvaline helikaart on 2in/2out, siis oma pilli helikaardiga ühendamiseks läheb sul küll di-box-i vaja.
seega kitarr - di - helikaart - arvuti - vst - arvuti - helikaart - pult.
raal võik olla rock solid. eks sa ise tead, aga üldiselt on väga ebameeldiv, kui keset laivi midagi perse läheb, hullult ragisema hakkab või krt teab mida. samas tänaste prosevõimsustega on võimalik enamvähem ükskõik kui sita draiveriga helikaart käima saada. (oh ma tean, mul on bear-ringeri helikaart, nii sittasid draivereid ei ole ma elu sees näinud. nüüd tuli just uus ver :) mul ei lähe isegi installer crashimata käima). märksõnadeks selle juures on igasuguste võrguasjade device manageris disablemine. ja üleliigse softi välja viskamine.
proovi ära ja anna teada, kuidas läks.

McWill
17-05-2005
kell 13:01

No läpaka enda kaarti kindlasti ei kasutaks... natuke selle arvutipõhise helitöötlusega kursis ka juba.
No tegelt avastasin sellise riistapuu nüüd, mida vist tahaks - Edirol FA-101

Mul on korralik P4 läpakas kasutada ja laivitamiseks peaks igati kõlbama.. seni pole pange pannud n

Samas saaks ka kodus põhiarvuti taga seda "kaarti" kasutama hakata - praegune Audigy on küll igati tubli aga auke ikka nii palju pole. n

McWill
17-05-2005
kell 13:07

Laivis saaks sellise riistaga ju vabalt kas või mõlemad kitarrid, laulu ja midi-klaveri läbi softsüntide lasta.
Kui kontserdil midagi Twin Reverbi sarnast n olemas on, siis kasutaks ikka seda, aga kogemused näitavad, et enamasti pole see nii ja parem ikka kindla peale väljas minna.

Jarmo
01-07-2005
kell 20:56

Ärge palun näkku lööge, aga mida arvatakse Steinberg System 4 kremplist?
Miks ja miks mitte, head ja vead ja nii edasi kõik asjad.......
ma ei jaga üldse seda teemat ikka veel aga nüüd on vahendid olemas hankimiseks ja uurin siin natuke.

Jarmo
02-07-2005
kell 03:30

Link siis ka:

Steinberg System 4

Jarmo
02-07-2005
kell 13:01

Ahh, nevermind.
Võtsin ära juba.

sethh
24-01-2006
kell 19:10

Siuh,

Hei ÜKS TÄHTIS ASI, KÜSIMUS: Hakkan kohe soetama ühte kahest järgnevast helikaartidest või midagi samas hinnaklassis: Swissonic Inca 28 või Sound Blaster Audigy 2 ZS Internal.

http://www.pillipood.ee/index.php?lang=est&pid=46&keyword=&sort=prize&id=762264

VIIDE

Tahaks teada siin endast selles valdkonnas targemate arvamust. Palunpalun? Ostu tahaks teha mudugi muusika salvestamise nimel, oma ideede üles lintimise (selliseid meeldib tehawww.zone.ee/sethh/Sethh-Bjudifal.mp3) ning ka mingi kuulamis kõlbusliku kvaliteedi saavutamise. Ma tean seda küll et hind peaks mitmekordistuma "hea" kvaliteedi saavutamiseks, aga ma tahaks just selles hinnaklassis kõige sheffimat ja noh, help?!

Aitäh!

sethh
24-01-2006
kell 22:06

Plus ma hakkasin just sellise peale mõtlema: MAudio Audiophile 2496
http://www.zzounds.com/item--MDOAP2496+ (USA-kaudu saaksin samas hinnas).

Abiabiabi?

al(tm)
24-01-2006
kell 22:10

pigem mõtle selle m-audio peale. need muud ei ole sinu soovidele eriti vastavad asjad.

sethh
24-01-2006
kell 22:49

Nüüd olen otsingutega juba siin: M-Audio US41750 Audiophile 192 Hi-def Aud Card. Hea? Sellest räägiti ka siin ja ja õigus.

VIIDE

al(tm)
25-01-2006
kell 08:25

võimalik. olulist vahet eriti pole, v.a. balanseeritud analoogpesad, mille eest võib küll rohkem maksta.
m-audio leht on muiduwww.m-audio.com

amazoni jms lehtede pealt eriti kasutatavat inffi ei saa.

jd
25-01-2006
kell 11:41

sekundeerin al-i m-audio parem kui sundblaster või swissonic

sethh
25-01-2006
kell 13:23

Kuulan kogenumaid. Thanks!

raen
25-01-2006
kell 14:17

Mul on see Audiophile 192. Võrreldes 2496-ga on, lisaks kõrgemale taktsageduse võimalusele ja balansseeritud sisenditele-väljunditele, sel ka "direct monitoring out" ( saad ennast ilma viivituseta monitoorida ) ja natuke paremad AD/DA konverterid. Sealt ka hinnavahe.

sethh
25-01-2006
kell 21:48

Aga see E-MU 1212m millega siin iseenesest kaubitseti ka vahepeal, või siis miski uuem samalt tootjalt?

sethh
26-01-2006
kell 01:33

Ja howabout Tascam US122 Audio/MIDI Interface?
http://www.zzounds.com/item--TASUS122

Soovitatav hinnaklass on tõusnud veidi ja ma olen end segaseks uurind. Visake luu, mis investeering siis end kõige rohkem ära tasuks. Tascam, E-mu, M-audio või midagi muud.?

raen
26-01-2006
kell 05:36

Kui see jutt, et viimased draiverid on head, vastab tõele, siis oleks E-MU 1212m ilmselt parim valik. Mul oli see ja tegelikult nutan selle häid omadusi siiamaani taga. Aga draiverid olid tollal ikka väga kehvad ...

sethh
26-01-2006
kell 06:30

Aga kust nende draiverite kohta saaks kindlamalt teada? Ja mis teema selle USB-ga on. Öeldakse et too VÕIB aeglaseks osutuda, aga olen ise kogenud vastupidist (selle Tascamiga sõbrapool) ja Pärnu Muusiku stuudio tegelane räägib just et PCI kaartidega tekib ALATI ekstra müra mida välise kaardiga ei teki, aga siinne jutt on nagu neile keskendunudki.

al(tm)
26-01-2006
kell 10:27

USB koormab masinat, omab oluliselt suuremat latentsi ja on üldiselt üldse selline odav asi.. softisündid võid unustada.
kui sa tahad väliste konverteritega asja, siis on ainuke mõistlik variant firewire.
sellel teemal on siinsamaski foorumis pikalt jahutud.
PCI'l on eeliseid tegelikult palju; esiteks on masina koormus minimaalne, latentsi saab korraliku rauaga ikka megaväikeseks, süsteem on stabiilne (nii FW kui USB hakkavad väga tihti jukerdama ja üldiselt eeldavad et heliliides käib eraldi kaardi külge ja see kaart peab olema stiilis Belkin või Adaptec, go figure)
ekstra müra võib tekkida ka USB ja FW seadmetega. tõsi, sisesed konverterid on selles mõttes kindlasti "õrnemad", aga palju sõltub ka masina ülesehitusest...

kõige kõige variant on tegelikult ADAT kaart ja väline pult. usu mind. aga see läheb wayy välja sellest rahanumbrist millest siin jutt


al(tm)
26-01-2006
kell 10:28

Tascamil on sees rauamikser. kasuta monitooringut läbi sekventsri ja räägime edasi.

sethh
26-01-2006
kell 11:14

Aga kas sa oled ise USB värki kasutanud? Mina olen, seda Tascami - latentsi polnud, masin oli normis, sellel saab kondekaga lindistada ja odav ka pole. Kvaliteet oli ilus. Selline oli minu kogemus, aga seda usun kah, et kui PCI-ga ilusti õigesse kohta paned siis on vaikne. Tegelt põhikala praegu on selles et kas selle M-audioga näiteks saab vokaali lindistada või on sinna eraldi preampi ja mida mitte vaja? Sest Tascamil nagu on kõik olemas, aga teisel ma ei loe välja. Ja nendes viimasest kahest lausest ma ei saanud aru kahjuks. Mis selle rauamiksriga on, kus mis millal monitooring jäbi sekvetsri ja misasja? Heh.

raen
26-01-2006
kell 11:46

Rauamix on see, kui signaal jookseb helikaardi sisendist riistvaraliselt sulle klappidesse. Läbi sekventseri tarkvara seda tehes jääb alati väike protsessimisaeg ja see käib ajudele, olgu siis viivitus nii lühike kui tahes.

Mitte kõikidel kaartidel pole rauamixi tuge, nii, et ostes pead seda tähele panema. Kui arvuti on mikserpuldi taga, siis pole probleemi ( monitoorid ennast läbi puldi ), aga juhul, kui lintad otse arvutisse ja rauamixi pole, siis on jama.

Teema alguses oli juba kõigest juttu, aga kui sul pole tungivat mobiilsus-soovi, siis võta tavaline PCI-kaart. See on kindel ja toimiv lahendus. USB ja FW-ga võib ( ei pruugi ) olla jamasid, või tekkida, kui radade arvu või taktsagedust suurendada tahad. Piirangutega pead siis igaljuhul arvestama.

Kui müra kardad, võta mõni selline PCI kaart, millel konverterid eraldi kastis. Aga mulle tundub, et see on mingi tarbetu müra-paranoia.

See Tascam on vana USB1 ja ikka jube aeglane tõsisemaks tööks. Mina seda küll ei võtaks.

raen
26-01-2006
kell 11:52

PS. Päris otse helikaarti sa oma mikrit ühendada ei saa. Mingi eelvõim ( näit mikserpult vms ) peab ikka vahel olema. USB ja FW-seadmetel on reeglina midagi ka sisse ehitatud ja välise karbiga PCI asjadel ka.

sethh
26-01-2006
kell 13:29

Aga jah, mul ei ole ekstra raha eelvõimuks vokaalile ega mikseripuldiks. Ainult helikaart läheb. ... . ..... . . Mis variante oleks sedasi kui teate soovitada? Tascam kellegile ei meeldi aga seal on see sisse ehitatud küll. Aitüma.

al(tm)
26-01-2006
kell 13:31

olen, mitte küll seda konkreetset TASCAMi.
mitut.
ka näiteks proovinud DV seadmete audiosisendeid kasutada jne ;)

ära saa valesti aru, see Tascam pole paha, aga FW ja USB asjadel on oma miinused ja PCI on igal juhul eelistatum.

mis müradesse puutub, siis ainuke n.ö. "ilus" lahendus on optikaga konverterite eraldamine. st ADAT.
enamasti need vennad kes räägivad suure suuga et USB ja FW on "müravabamad" ei tea millest nad räägivad ;) põhiline mis mõjub on signaalijuhtmete ja maanduste kvaliteet ja topoloogia (st kuidas sul näiteks seadmete nullid jooksevad)

al(tm)
26-01-2006
kell 13:36

no aga selle edevama m-audio ja behringeri ub502 ju peaks sellesama tascami rahaga kätte saama? igal juhul universaalsem ja kindlam variant.

pealegi, vaata, m-audio teeb ka USB ja FW mobile karpe. näiteks firewire solo.

al(tm)
26-01-2006
kell 13:36

http://www.m-audio.com/index.php?do=products.list&ID=mobileinterfaces

sethh
26-01-2006
kell 14:16

OKei nüüd ma olen edasi saanud square one-st. Ühesõnaga M-audio Audiofiil 192 ja E-mu 1212H, kumb siis nüüd etem oleks. Raen mainis et E-mu, aga soome mikseri foorumis mingi saundi friik ütles et kui mul efekte vaja pole siis M-audi etem, siis keegi ütles et E-mu etem ja siis jälle M-audi keegi teine ja ma teen varsti eenie meenie miney moe!?! KUBM! Aga mai teadnudki et neid Behringere 30 taalaga saab, väga huvitav, saaks isegi natuke etemat lubada, aga miss sugust siis? ...

al(tm)
26-01-2006
kell 14:48

m-audio on kindlam variant. minu arvates. kas see *sinule sobivaim* on seda pead ikka ise teadma ;=)

raen
26-01-2006
kell 16:02

Mul oli E-MU 1212m ja on praegu Audiophile 192. Sain neid ka mõnda aega kõrvuti testida, enne kui E-MU ära osteti. Audiophile tundus olema pisut nagu tuhmima soundiga ja E-MU nagu kirkam, aga see võis ka lihtsalt tunduda. Kirjade järgi on E-MU konverterid paremad, aga kuna sisuliselt on tegu ikka sama taseme asjadega, siis mingit erilist vahet siin kindlasti polegi.

Küll on aga E-MU peajagu kõrgemal oma funktsionaalsuselt. Audiophilel on näit. ainult digi out ja seegi ainult coaxiaal. E-MU-l on nii sisse, kui välja, nii optiline kui coaxiaal. Audiophilel pole +4/-10 db lülitust jne.

Ja kui sa ka E-MU efekte ei kasuta, siis selle softmixer on ikkagi super! Sisuliselt piiramatud ühendamisvõimalused. Siin on palju nüansse, mille poolest see mikser praktikas hea on. Võin sulle anda venna kontaktid, kes mu E-mu ära ostis ja saad täpsemat teavet.

aksel
26-01-2006
kell 16:13


Aga jah, mul ei ole ekstra raha eelvõimuks vokaalile ega mikseripuldiks. Ainult helikaart läheb. ... . ..... . . Mis variante oleks sedasi kui teate soovitada? Tascam kellegile ei meeldi aga seal on see sisse ehitatud küll. Aitüma.

Mul on US122, olen rahul. Kodus demosid nikerdada ja niisama lindistada on väga hea. Vähemalt OSX all jookseb igati sujuvalt. Ei ühtki muret.

raen
26-01-2006
kell 16:21

Näiteks - kui sa Audiophilega salvestad mingit monosignaali ( näit vokaal ) ja teed seda siis näiteks läbi vasaku kanali, siis on sul kõrvaklappides ka signaal ainult vasakus kanalis. Audiophile seda sul ei võimalda mingi ratsiga monitooringu jaoks mõlemasse kanalisse saada ( E-MU aga küll ). Seega pead ise leidma mingi riistvaralise lahenduse, sest üsna kehv on ju laulda, kui kuuled ennast ainult ühest poolest.

Veel - E-MU pakub väga mõnusa võimaluse saata sekventserist signaal välja helikaardi softmixerisse ja sealt jälle tagasi sekventserisse. Mida see annab? Aga näiteks seda, et möllad reaal-ajas mingi softsündi nuppude kallal ja samal ajal juba audios salvestad kõike järgmisele träkile. Audiophile puhul aga - tutkit!

Jne. jne

Ühesõnaga, mu E-MU müük oli viga ...