Sel neljapäeval esineb Privés vanakooli trummi ja bassi artist DJ Peshay

Kirjutas Ergo Teekivi
19-12-2013


DJ Peshay alias Paul Pesce on Suurbritanniast pärit tuntud d’n’b artist, kes alustas oma karjääri üheksakümnendate algusaegadest. Ta on üks väheseid dj-si/produtsente, kes aktiivselt tegutseb trummi ja bassi algusest saati. Peshaylt on ilmunud kolm albumit ja singleid üle maailma tugevalt austatud leibelite alt nagu Metalheadz, Good Looking, Mo Wax ja Island – kui nimetada vaid mõni. Samas võib Peshayd nimetada üheks jazzilikumaks dnb artistiks – pole vahet kas lugu on kõige rajudam hardcore või rahulikum atmo lugu, seal on jazz-elementidel alati oma koht! Oma dj-settides rändab ta läbi aja ning erinevate d’n’b suundade. Lisaks on ta üks hinnatumaid pikkade mikside tegija sellel alal. Seda kõike saab kuulda juba sellel neljapäeval toimuval Bassiõhtul Club Privé’s! Sel puhul küsisime temalt seitse küsimust radaseitsmele.

Käivad kuulujutud, et oled ennast Berliini elama sättinud, kas see vastab tõele ning kuidas Berliin on?
Ma pole ennast päris Berliini elama sättinud, küll aga veedan siin päris palju oma ajast. Põhjuseid on mitmeid. Esiteks on mul siin väga palju sõpru ning teiseks salvestan koos erinevate muusikutega uut trummi ja bassi albumit. See saab valmis tuleva aasta alguses ning annan selle enda plaadifirma “Peshay Music” alt välja. Berliin on kaunis linn, vibe on hea, linn on tore. Siin on mul hetkel väga hea toimetada.

Kuulus funk/jazz plaadifirma Tru Thoughts andis äsja välja su uue albumi (info viide). Räägi lähemalt sellest.
Ma tahtsin teha midagi teistmoodi selle albumiga. Kuna mulle meeldivad väga paljud erinevad muusikastiilid, siis tahtsin teha oma suurematest mõjutajatest albumi. Tru Thoughts on väga hea plaadifirma, nad jätsid mulle täieliku vabaduse ning nende toetus on väga tugev! See oli hea võimalus eksperimenteerida erinevate stiilide ja mängida tempodega. Plaati ise teha oli väga lõbus, kuna töötasin hulga heade muusikutega.

Sa oled d’n’b maailmas olnud 22 aastat, selle algusajast saati. Kui palju on kogu skene muutunud?
Oh, 22 aastat, see kõlab nagu väga pikk aeg! Trumm ja bass on muutunud palju võrreldes 90ndate algusajaga. Kui vaadata skenet, siis ta on kasvanud väga suureks ning võtnud rahvusvahelised mõõtmed. Loomulikult ka skenes on palju muutusi olnud, nii häid kui halbu, nagu see juhtub iga elava muusikastiiliga. See käib läbi tsüklite, kuid praegusel hetkel on väga palju väga häid produtsente maailmas ja skene tundub olevat väga tugev ja elujõuline.

DreamScape 11, 1994

Olles veteran-dj, on Sul kindlasti rääkida mõni eriti hull lugu mõnest peost, kus mänginud oled?
Jah, pean mainima, et tõesti mõned väga hullud peod on elus peetud 😉 Esimesena tuleb meelde Montreax Jazz festival 90ndate lõpus, kus me koos MC GQ’ga esinema pidime ja see oli tõesti hull pidu! Nimelt saabudes festivalialale nägime kuidas inimesed istusid laudade taga, nautides õhtusööki ning kuulasid live jazz bändi ja GQ küsis minult: “Kus on vinüülimängijad???” Mis juhtus pool tundi hiljem oli üks kreisimaid asju, mida ma üritustel näinud olen! Kohe kui bänd oli lõpetanud mängimise, tormas eikuskilt väga palju inimesi, vedasid kiiresti lava muusikainstrumentidest tühjaks ning toodi asemele dj laud koos tehnikaga. Kõik inimesed pidid lõpetama oma tegevused laudade taga ja püsti tõusma, sest nende toolid ja lauad viidi minema. See oli uskumatu vaatepilt, kuna toimus vaid mõne minuti jooksul ja siis lõpuks öeldakse sulle, et võite peale hakata! Kindlasti üks hullumeelsemaid pidusid, kus enne sind mängib live-bänd, kuid inimesed võtsid meid hästi vastu ning pidu läks käima. Meeldejääv õhtu nii mitmelgi põhjusel!

Mida sul on vaja muusika tegemiseks?
Praegu on kõik väga lihtne, sul on vaja vaid kõlareid ja arvutit! Loomulikult oleneb, kui kaugele sa tahad oma muusikaga minna, võid kulutada ükskõik kui suure summa stuudio peale, kuid saab ka minimaalsete kulutustega hakkama. Tehnika on küll väike osa muusika tegemiseks. Ideid on vaja ning mõelda, kuidas sa tahad et kogu asi kõlaks, mõnikord on vaja päris muusikuid instrumente sisse mängima või sünteesid neid kõike arvutis.

Kui rääkida sinust, siis teatakse sind kui jazzi-mõjutustega d’n’b produtsendist. Kuidas jazz’n’bassil hetkel läheb?
Nagu eelnevalt mainisin, on kogu d’n’b skene väga tugev ning elav, võid leida ükskõik mis alaliigi trummi ja bassi, mis sulle aga meeldib. Liquid funk ning jazzstep on väga kenasti esindatud ning seda tehakse palju. Mulle meeldivad väga paljud erinevad d’n’b suunad, kuid nendes peab ole gruuv. Muusikalisus on väga oluline, ta võib olla nii pehme ning tundeline kui ka raju nagu põrgu, kuid seal peab groove sees olema. Ma kasutan väga erineva stiili trummi ja bassi oma settides, kuid mulle meeldib miksida rajudat atmosfäärilisega, mis teeb sellest pehmete meloodiate ning rajudate trummidega seti.

Uusi häid produtsente on palju, kui vaadata ringi, siis ei ole raske neid leida. Ühe artisti tooksin ma eraldi välja, see on SINDICA, võtsin ta enda plaadifirma alla ning teeme koos lugusid. Ta ei ole väga tuntud, kuid üsna pea saate temast kuulda!

Viimaks mõned lood ka. Mis ergutab meeli keskpäeval, kell kaheksa õhtul ning kell neli hommikul?
Keskpäeval – Sugar Hill Gang – Living In The Fast Lane
Kell kaheksa õhtul – Royalle Delite – Freak For You
Kell neli hommikul – Peshay – You Got Me Burning

Kuula lisaks:

Veel artikleid